مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

استفاده از تجربه ارزشمند پیشکسوتان دفاع مقدس می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات باشد

سرهنگ پاسدار محسن رشیدی با بیان اینکه پیشکسوتان هر جامعه از مهم‌ترین سرمایه‌های اصلی آن جامعه هستند، گفت: استفاده از تجربیات ارزشمند پیشکسوتان می‌تواند گره گشای بسیاری از مشکلات باشد.
کد خبر: ۴۱۷۵۰۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۸ - 21September 2020

استفاده از  تجربیات ارزشمند پیشکسوتان می‌تواند گره‌گشایی بسیاری از مشکلات باشد

سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان امروز در حاشیه مراسم تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار  دفاع‌پرس در خرم آباد، اظهار داشت: دفاع مقدس عظیم‌ترین اتفاق تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود و یکی از درخشان ترین قطعات تاریخ ایران و انقلاب اسلامی و ادامه حماسه عظیم عاشورای حسینی است.

وی گفت: جوانان شجاع، مومن و انقلابی این آب و خاک که آموزه‌های مکتب اباعبدالله الحسین با گوشت و خون‌شان عجین شده بود، با تاسی از مولا و مقتدای خویش و با روحیه جهادی در برابر دشمن متجاوز تا پای جان ایستادند و همانطور که حادثه عاشورا باعث حفظ اسلام شد، دفاع مقدس نیز باعث تثبیت و به ثمر نشستن درخت انقلاب شد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان بیان کرد: اکنون به خود می‌بالیم که میراثدار فرهنگ عاشورا هستیم و باید در این ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) بویژه اربعین حسینی برای ترویج فرهنگ ایثار نهایت بهره را ببریم.

سرهنگ رشیدی تصریح کرد: برگزاری جشن چهل‌سالگی دفاع مقدس فرصتی است برای بیان واقعیت‌ها و حقایق جنگ تحمیلی، یادآوری نقش آفرینی اقشار مختلف در پشتیبانی از جنگ، به نمایش گذاشتن وحدت نیروهای مسلح، معرفی الگوی موفق از ایستادگی در برابر استکبار جهانی و پرداختن به نقش ولی مطلقه فقیه در مدیریت بحران‌ها.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس متعلق به قشر و گروه خاصی نیست بلکه متعلق به عموم مردم است، متذکر شد: در آن دوران هشت ساله علاوه بر یگان‌های نظامی، نهادها، سازمان‌ها، ادارات و اقشار مختلف اعم از روحانی، معلم، دانشجو، دانش آموز، کارمند، کارگر، کشاورز و ... به میدان آمدند و شهدا و جانبازان فراوانی را تقدیم انقلاب کردند و آزادگان سرافراز از همه اقشار هستند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان به نقش زنان در دفاع مقدس اشاره کرد، گفت: نقش بانوان در دفاع مقدس ستودنی است چه آنهایی که همسران و فرزندان خود را  به میدان نبرد حق عیله باطل می‌فرستادند و چه آنهایی که به عنوان پزشک و امدادگر در مناطق جنگی حاضر می‌شدند و یا در بیمارستان‌ها به جانبازان و مجروحین رسیدگی می‌کردند.

سرهنگ رشیدی ایجاد روحیه وحدت و همدلی  را از مهمترین ویژگی‌های  دفاع مقدس دانست و عنوان کرد: همه افراد فارغ از گرایش‌های سیاسی و قومی با وحدت و همدلی در آنجا حضور داشتند و از نوجوان سیزده ساله گرفته تا پیرمرد هفتاد ساله سلاح بر دوش، به مقابله با دشمن  تا دندان مسلح که بیش از 40 کشور دنیا از او حمایت می‌کردند ایستادند.

وی ادامه داد: حال باید با بازخوانی آن همه حماسه باشکوه، به یاد بیاوریم که چگونه با وحدت و همدلی توانستیم پرچم  نظام جمهوری اسلامی را در برابر مخالفت قدرت‌های دنیا برپا نگه داریم.

این مسئول اظهار داشت: اگر امروز جبهه مقاومت روز به روز مقتدرتر و گستره جغرافیایی آن وسیع‌تر می‌شود، نتیجه  تسلیم ناپذیری فرزندان غیور ایران زمین و اطاعت از رهنمودهای معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) است و اگر امروز شاهد ایثار و از خود گذشتگی  کادر درمانی در پرستاری از بیماران مبتلا به کرونا و مقابله با این ویروس منحوس هستیم، نشان دهنده  وصل شدن آرمان‌های دفاع مقدس به زمان فعلی است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه  از مهم ترین سرمایه‌های اصلی یک جامعه پیشکسوتان آن جامعه هستند، عنوان کرد: استفاده از  تجربیات ارزشمند پیشکسوتان می‌تواند گره گشایی بسیاری از مشکلات باشد و اگر در هر جامعه ای به قدر و منزلت این سرمایه توجه شود می‌توان در آن جامعه گام‌های مهمی برای پیشرفت های همه جانبه برداشت.

وی افزود: پیشکسوتان دفاع مقدس امانتداران آن دوران طلایی و پاسداران این میراث معنوی دوران فاع مقدس هستند و تجلیل از این عزیزان، یعنی تجلیل از همه ایثارگری‌ها، رشادت‌ها و فداکاری‌ها.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار