چهل‌سالگی سرو/ فرماندار شهرستان قاین:

فرهنگ و وقایع دوران دفاع مقدس بازخوانی و یادآوری شود

فرماندار شهرستان قاین دفاع مقدس را موضوعی مهم در تاریخ انقلاب اسلامی دانست گفت: باید فرهنگ و وقایع آن زمان بازخوانی و یادآوری شود.
کد خبر: ۴۱۷۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰ - 22September 2020

فرهنگ و وقایع دوران دفاع مقدس بازخوانی و یادآوری شود«محمد کریمی» فرماندار قاین در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بیرجند، اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران جنگ و تجاوزی از سوی رژیم بعث عراق به پشتوانه تمام دنیا بود که بر ما تحمیل شد.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس بر پایه ولایت‌پذیری، امامت و پیروی از سیدالشهدا(ع) به پیروزی رسید، بیان داشت: استفاده همه‌جانبه از دوران دفاع مقدس برای حفظ همه ارزش‌ها ضرورت دارد.

فرماندار شهرستان قاین انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان را وظیفه همگانی دانست و مطرح کرد: تمام تلاش‌های دشمن فاصله گرفتن ملت به ویژه جوانان از فرهنگ مقاومت و ایثار و دفاع مقدس است از این رو باید تمام تلاش خود را در ترویج فرهنگ رشادت، شجاعت و ایثار در دفاع مقدس به کار بگیریم.

کریمی تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌های امروز انقلاب اسلامی، فرهنگ دفاع مقدس و برگرفته از فرهنگ شهید و شهادت واندیشه های ناب امام حسین(ع) است و حفظ و انتقال آن به نسلی که دفاع  مقدس را درک نکرده‌اند، ضرورت دارد.

وی دفاع مقدس را موضوعی مهم در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: باید فرهنگ و وقایع آن زمان بازخوانی و یادآوری شود هر چند کشور با انواع تحریم‌ها مواجه است اما مشارکت و همدلی مردم مانند آن زمان ادامه دارد و به مجاهدت همگانی نیاز است تا بتوان از شرایط تحریم ها عبور کرد.

فرماندار شهرستان قاین در خصوص نقش هنر و هنرمندان درانتقال فرهنگ دفاع مقدس، اضافه کرد: هنرمندان در همه زمان‌ها نقش ارزنده‌ای در انتقال فرهنگ‌ها دارند و حضور هنرمندانه آن‌ها در انتقال همه مفاهیم ارزنده است لذا هنرمندان می‌توانند با زیبایی ارزش‌های دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کنند.

کریمی خاطرنشان کرد: هنر بستری دارد که بهتر می‌تواند در مخاطب اثر گذارد چراکه تاریخ تمدن‌ها و جوامع نشان می‌دهد که برای حفظ ارزش‌ها، صیانت و انتقال آن به نسل‌های جوان خود تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/  

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار