فعال بحرینی:

ملت‌ها هرگز منطقه را تحویل دشمن صهیونیستی نخواهند داد/ نیاز ترامپ و نتانیاهو به رژیم‌های خیانتکار

«علی الفایز» فعال سیاسی بحرینی اعلام کرد که مقاومت ملت‌ها مانع از آن می‌شود که جغرافیای منطقه به دشمن صهیونیستی تحویل داده شود.
کد خبر: ۴۱۷۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰ - 22September 2020

ملت‌ها هرگز منطقه را تحویل دشمن صهیونیستی نخواهند داد/ نیاز ترامپ و نتانیاهو به رژیم‌های خیانتکاربه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، در بحبوحه اعلام عادی سازی روابط میان کشور‌های عربی و رژیم صهیونیستی، توجه تحلیلگران به اهداف اصلی این روند جلب شده است.

رژیم‌های عربی حوزه خلیج فارس در طول تاریخ نشان داده‌اند که همواره از هر رئیس جمهور آمریکایی که قصد شرکت در دور دوم انتخابات را داشته حمایت کرده‌اند.

عادی سازی روابط تنها یک وسیله برای تحقق اهداف دیگر است. رژیم‌های عربی حوزه خلیج فارس هیچ گاه اهمیتی به مسأله فلسطین نداده‌اند. تمام این رژیم‌ها با استعمارگران انگلیسی برای اشغال فلسطین تبانی کرده‌اند. نحوه تعامل این رژیم‌ها با مسأله فلسطین طی دهه‌های گذشته هیچ تغییری نکرده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به کشور‌های عربی ابلاغ کرده که رابطه وی با آن‌ها بر اساس منافع و مصلحت بنا شده است.

عربستان برای آنکه رؤسای جمهور آمریکا بتوانند در دور دوم انتخابات پیروز شوند اقدام به کاهش قیمت نفت کرده است. امضای توافقنامه عادی سازی روابط نیز به مثابه یک قرارداد پر سود تسلیحاتی برای ترامپ محسوب می‌شود چرا که هیچ توافقنامه‌ای میان آمریکا و رژیم‌های عربی امضا نمی‌شود مگر آنکه فروش تسلیحات بیشتر به آن‌ها را تضمین کند؛ تسلیحاتی که تهدیدی برای رژیم صهیونیستی محسوب نمی‌شود.

در همین راستا «علی الفایز» فعال سیاسی بحرینی در گفت‌وگویی در خصوص روند عادی سازی روابط میان کشور‌های عربی و رژیم صهیونیستی بیان کرد: روابط عادی میان رژیم‌های عربی و دشمن صهیونیستی از مدت‌ها قبل برقرار بوده و امروزه آن‌ها به این مسأله توجه دارند که این روابط پنهانی را به صورت علنی آشکار کنند چرا که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به این گام انتخاباتی نیاز دارد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز به این مسأله در بعد سیاسی نیاز دارد. نتانیاهو به رژیم‌های عربی به ویژه رژیم آل خلیفه برای دریافت حمایت سیاسی بیشتر در رویارویی با انزوای داخلی و شکست خود نیاز دارد.

این رژیم‌ها، به دنبال آن هستند که به رژیم صهیونیستی در منطقه برتری داده و ایران را به زعم خود محاصره کنند، اما غافل از آن هستند که عادی سازی روابط با تل آویو هیچ چیزی نه به آن‌ها و نه به رژیم صهیونیستی و نه به استکبار جهانی در بعد استراتژیک و راهبردی اضافه نمی‌کند.

در واقع باید از این فرصت راهبردی به نفع محور مقاومت استفاده کرد به شرط آنکه ملت‌ها و نمایندگان آن‌ها در حالت آماده باش واقعی برای مبارزه با دشمن صهیونیستی در هر سطحی به سر ببرند. مسأله خطرناک آن است که این روند عادی سازی باعث شود جغرافیای منطقه به دشمن صهیونیستی تحویل داده شود، اما این اتفاق هرگز رخ نخواهد داد و ملت‌های ما مقاومت می‌کنند.

وی در خصوص نقش ملت‌های عربی و اسلامی برای مبارزه با حکام خیانتکار خود و حمایت از آرمان فلسطین در شرایط کنونی اعلام کرد: واکنش نشان دادن به روند عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی مسئولیتی است که بر گردن همگان بدون هیچ استثنایی قرار دارد.

تمام ملت‌ها باید مخالفت خود را با عادی سازی روابط نشان داده و علیه این روند با تمام امکانات خود و به هر وسیله‌ای که شده به پا خیزند. حاکمان خیانتکار عرب، این تصمیم را به اسم ملت‌های خود گرفته و تلاش دارند این طور القا کنند که ملت‌های عربی و اسلامی با این مسأله موافق هستند.

هدف حاکمان عرب در شرایط کنونی نه عادی سازی روابط میان این رژیم‌ها با دشمن صهیونیستی بلکه عادی سازی روابط میان ملت‌ها و اسرائیل است.

این معارض بحرینی در خصوص وخامت اوضاع حقوق بشر در داخل این کشور بیان کرد: آزادی بیان در بحرین ممنوع است و هر صدایی که خواهان حق و حقوق ملت بحرین باشد خاموش می‌شود.

واقعاً در بحرین جای هیچ کار سیاسی حقیقی وجود ندارد. رژیم آل خلیفه در مسیر مخالف خواست و اراده ملت این کشور قدم بر می‌دارد. این رژیم از حمایت خارجی برخوردار است و وجود پایگاه‌های نظامی خارجی در بحرین گواه این مدعا است.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار