سود تسلیحاتی هنگفت آمریکا از جنگ‌ها و مناقشات در سال ۲۰۲۲

فروش تسلیحات آمریکا به دیگر کشور‌ها در سال ۲۰۲۲ به شدت افزایش یافت و سود خالص قابل ملاحظه‌ای را برای سازندگان سلاح به ارمغان آورد.
کد خبر: ۵۶۹۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴ - 26January 2023

سود تسلیحاتی هنگفت آمریکا از جنگ‌ها و مناقشات در سال ۲۰۲۲به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، تولیدکنندگان سلاح در آمریکا در سال ۲۰۲۲ سود هنگفتی را تجربه و کسب کردند. زیرا جنگ همواره یک تجارت بزرگ در آمریکا بوده و هست.

بر اساس داده‌های منتشر شده از سوی وزارت خارجه آمریکا، فروش تسلیحات آمریکا به دیگر کشور‌ها در سال ۲۰۲۲ به شدت افزایش یافت و سود خالص قابل ملاحظه‌ای را برای سازندگان سلاح به ارمغان آورد.

فروش تسلیحات آمریکا به دیگر کشورها، عمدتا ناشی از واکنش ناتو به بحران اوکراین و افزایش تنش در آسیا بود که از ۳۵.۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ به ۵۱.۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ افزایش یافت.

فروش مستقیم تسلیحات توسط تولیدکنندگان آمریکایی نیز افزایش چشمگیری داشت و از ۱۰۳.۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ به ۱۵۳.۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ رسیده است.

در اروپا، بزرگ‌ترین خریداران تسلیحات عبارتند از آلمان که ۳۵ فروند هواپیمای جنگنده اف-۳۵ را به قیمت ۸.۴ میلیارد دلار سفارش داد و لهستان که ۶ میلیارد دلار برای خرید ۲۵۰ تانک M۱ آبرامز هزینه کرد.

انگلیس، اسپانیا و بلغارستان عضو جدید ناتو نیز خرید‌های قابل توجهی در سال ۲۰۲۲ انجام دادند.

در عین حال، تنش‌ها در آسیا در موضوع تایوان و ادعا‌های رقابتی در دریای چین جنوبی نیز برای سازندگان تسلیحات یک موهبت بود؛ فروش قابل توجه تسلیحات در این منطقه شامل ۱۳.۹ میلیارد دلاری اندونزی برای ۳۶ جت جنگنده F-۱۵ID و خرید ۱.۹۵ میلیارد دلاری استرالیا برای ۴۰ هلیکوپتر بلک هاوک و سایر تجهیزات است.

کره جنوبی و ژاپن نیز خرید‌های نظامی قابل توجهی انجام دادند که به ترتیب به ۷۹۰ و ۵۸۸ میلیون دلار رسید.

خاورمیانه، همیشه یک بازار سودآور قابل اعتماد برای پیمانکاران نظامی و تولیدکنندگان اسلحه بوده و هست.

عربستان و امارات به عنوان دو کشوری که جنگ ناعادلانه در یمن را پیش می‌برند، به ترتیب ۳ میلیارد و ۲.۲ میلیارد دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی از آمریکا خریداری کردند؛ این در حالیست که در طول مبارزات انتخاباتی ۲۰۲۰، جو بایدن متعهد شد که ارسال سلاح به عربستان را به دلیل جنگ یمن متوقف کند.

درآمد لاکهید مارتین که جت‌های جنگنده F-۱۶، F-۲۲ و F-۳۵ را توسعه می‌دهد، در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ با ۷.۱۳ درصد افزایش به ۱۹ میلیارد دلار رسید.

انتظار می‌رود سود نورتروپ گرومن که جت‌های جنگنده F-۳۵ نیز تولید می‌کند، افزایش یابد.

در عین حال، ریتون به عنوان سازنده سیستم دفاع هوایی پاتریوت که دولت بایدن اخیرا اعلام کرد که به اوکراین عرضه خواهد کرد، شاهد افزایش سود سه ماهه چهارم خود در مقایسه با سال گذشته بود.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها