رئیس پلیس راهور تهران بزرگ خبر داد:

ثبت تخلفات محدوده زوج و فرد با دوربین از 22 فروردین ماه 94

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از اعمال ثبت تخلفات محدوده زوج و فرد توسط دوربین از 22 فروردین ماه 94 خبرداد و گفت: از زمان اجرای طرح در اسفندماه تا 22 فروردین ماه، دوربین های این محدوده به صورت ارشادی عمل کرده و جریمه ای را برای راننده خاطی ثبت نمی کند.
کد خبر: ۴۱۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۷ - 23February 2015

ثبت تخلفات محدوده زوج و فرد با دوربین از 22 فروردین ماه 94

به گزارش گروه اجتماعی " دفاع پرس "، سردار سید تیمور حسینی درباره هوشمند سازی طرح زوج و فرد و کنترل آن توسط دوربین، اظهارداشت: طبق اطلاع رسانی های صورت گرفته، قرار شد از اول اسفندماه ، این محدوده توسط دوربین کنترل شود که در تاریخ مقرر دوربین های محدوده زوج و فرد فعال شد اما تا روز شنبه 22 فروردین 94 ، دوربین های این محدوده به صورت ارشادی عمل کرده و جریمه ای را برای راننده خاطی ثبت نمی کند.

وی، علت این کار را احصاء مشکلات و رفع معایب دوربین ها و نیز شرایط خاص در ایام پایانی سال در اسفندماه عنوان کرد و افزود: از 22 فروردین دوربین های محدوده روج و فرد اقدام به ثبت تخلف می کنند؛ از اسفندماه تا زمان مقرر، ماموران پلیس راهور با متخلفانی که به صورت غیرمجاز وارد محدوده طرح می شوند، به صورت قانونی برخورد می کنند.

این مقام انتظامی به شرایط خاص اسفندماه و تردد سفرهای درون شهری برای خریدهای نوروزی اشاره کرد و گفت: در ایام عادی، ترافیک در معابر از سنگینی بیشتری برخوردار است اما در اسفندماه بزرگراه ها و سایر معابر و حتی روزهای پنجشنبه و جمعه با شرایط خاصی در محدوده های مرکزی شهر مانند خیابان های مولوی، مصطفی خمینی، جمهوری و... مواجه هستیم به گونه ای که معابر مذکور در این ایام در حد فوق اشباع می رسد.

وی با اشاره به حالت فوق اشباع محدوده های مرکزی شهر نظیر خیابان مولوی، شوش، میدان قیام و... به شهروندان توصیه کرد مایحتاج خود را از سایر مراکز خرید تهیه کنند زیرا با اعمال محدودیت هایی که بالاجبار در روزهای پنجشنبه و جمعه، مشکلاتی نظیر کمبود جای پارک به علت عدم گنجایش و ظرفیت معابر برای مراجعان به وجود می آید.

سردار حسینی با اشاره به اینکه بیش از یکسال از اجرای طرح ضربت شبانه در بزرگراه های شهر تهران می گذرد، گفت: به طور متوسط در هر هفته، دو شب به صورت ویژه با تعداد قابل توجهی از گشتی های اعم از محسوس و نامحسوس بحث برخورد با تخلفات حادثه ساز نظیر ساعت غیر مجاز و حرکات مارپیچ را در دستور کار داریم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تصریح کرد: ادعای اینکه تخلفات به صفر رسیده، ادعای واهی است، در حال حاضر آرامش و امنیت خوبی در سطح معابر به ویژه در ساعات پایانی شب و ساعات اولیه بامداد حاکم است؛ از زمان اجرای طرح تاکنون تعداد تخلفات ارتکابی و مخاطره آمیز نظیر سرعت غیرمجاز و حرکات مارپیچ بیش از 70 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها