چهل‌سالگی سرو/

نگاهی به زندگی شهید «علی سعیدی ­پناه»

شهید «علی سعیدی ­پناه» یکم فروردین ۱۳۴۴، در شهرستان اردکان به دنیا آمد. دوم اسفند ۱۳۶۶، به عنوان مسئول گروه شناسایی اطلاعات در ماووت عراق بر اثر اصابت ترکش به پا‌ها و کمر، شهید شد.
کد خبر: ۴۱۷۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵ - 22September 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، شهید «علی سعیدی‌پناه اردکانی» فرزند محمد حسین در تاریخ ۱۳۴۸/۱/۱ در یک خانواده مذهبی و متدین در شهرستان اردکان به دنیا آمد.

دوران طفولیت و کودکی را با تربیت صحیح والدین و آشنایی با معارف دینی سپری کرد و در سن ۷ سالگی برای شروع تحصیلات قدم به دبستان نهاد و این مقطع را با موفقیت گذرانید و پس از آن دوره راهنمایی را با کسب نمرات خوب سپری کرد و سپس در دبیرستان ثبت نام و تا سال دوم دبیرستان با جدیت مشغول به تحصیل شد.

نگاهی به زندگی شهید «علی سعیدی ­پناه»

شهید سعیدی پناه از روحیه عالی و برخوردی مناسب و اخلاق نیکو و پسندیده بهره‌مند بود، از ویژگی خاص اخلاقی وی کمک به دیگران خصوصاً اقوام و آشنایان بود و با همه به ملاطفت و مهربانی برخورد می‌کرد.

برای پدر و مادرش احترام خاصی قائل بود و در تمام امور به آن‌ها کمک می‌کرد. در مجالس و محافل مذهبی و دینی و نماز جماعت و جمعه و جلسات قرائت قرآن شرکت می‌کرد. در اجرای دستورات دینی و احکام اسلامی و انجام عبادت الهی پر تلاش و کوشا بود و در انجام کار‌ها از جدیت و پشتکار و دقت نظر برخوردار بوده و امور محوله را به نحو احسن انجام می‌داد.

در پیروزی انقلاب در تظاهرات علیه رژیم طاغوت شرکت فعال و چشمگیر داشت و پس از پیروزی انقلاب برای پیشبرد اهداف آن و حفظ دستاورد‌های انقلاب سر از پا نمی‌شناخت و در سال‌های دفاع مقدس مدتی با عضویت بسیجی در جبهه حضور داشته و سپس با توجه به علاقه‌مندی به حفظ و صیانت از انقلاب به عضویت سپاه پاسداران در آمده و با لباس پاسداری و در حالی که ازدواج کرده و دارای یک فرزند بود در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شرکت کرد.

وی در عملیات‌های قدس ۵، بدر، والفجر ۸ شرکت کرده و تا زمان شهادت ۵ بار اعزام و مدت ۱۴ ماه مشغول نبرد با دشمن بعثی و ایثارگری در راه اسلام و انقلاب بود.

عاقبت در تاریخ ۱۳۶۶/۱۲/۲ در منطقه ماووت عراق در منطقه عملیاتی بیت المقدس ۲، به شهادت رسید که پس از انتقال پیکر پاک و مطهرش به زادگاهش با تشییع با شکوه توسط مردم متدین در گلزار شهدای شهرستان اردکان به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار