چهل‌سالگی سرو/ فرمانده سپاه لرستان:

مسئولان ما نیازمند الگو پذیری از سبک زندگی بزرگانی همچون حاج قاسم سلیمانی هستند

سردار مرتضی کشکولی گفت: مسئولان ما نیازمند الگوپذیری از سبک زندگی بزرگانی همچون حاج قاسم سلیمانی دارند، مشکل ما این است که مسئولان به دنبال درجه و مقام هستند و درگیر جنگ‌های حزبی و جناحی هستیم.
کد خبر: ۴۱۷۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲ - 22September 2020

مسئولان ما نیازمند الگو پذیری از سبک زندگی بزرگانی همچون حاج قاسم سلیمانی هستند

به گزارش دفاع‌پرس از خرم‌آباد، سردار مرتضی کشکولی فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان امروز در مراسم رونمایی از کتاب «نقطه صفر مرزی» که در سالن آمفی تئاتر حوزه هنری لرستان برگزار شد، با اشاره به چهلمین سالروز دفاع مقدس اظهار داشت:عدد چهل نه تنها در دین اسلام بلکه در سایر ادیان نیز مقدس است و بعد از آن باید منتظر گشایش باشیم.

وی افزود: در حال حاضر در طلیعه چهل و دومین سال انقلاب اسلامی و چهلمین سال دفاع مقدس هستیم و پس از چهل سال استقامت، مقاومت و اطاعت دستورات خداوند حتما گشایش‌هایی ملموسی پس از این چهل سال محقق می‌شود.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با بیان اینکه اخلاق، معنویت و سبک زندگی از جمله توصیه‌های مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم است که باید برای چهل ساله دوم انقلاب دنبال کنیم عنوان کرد: اوج اخلاص، اسلام خواهی را نه در فرد بلکه در کثرت رزمندگان دفاع مقدس داشته‌ایم، در صد درصد وصیت نامه شهدا  می‌خوانیم که ما به فرمان امام راحل به جبهه آمده‌ایم و توصیه می‌کنند که حواسمان باشد گوش به فرمان امام و ولایت فقیه باشیم که این امر نشان دهنده ولایت‌مداری در کثرت رزمندگان بوده است.

وی بیان کرد:کثرت خود باوری، ایثار، اعتقاد به جهاد و شهادت، تکلیف مداری مطلق، در بین رزمندگان بسیار دیده می‌شد و در چهل سالگی دفاع مقدس در واقع معنای این واژه‌ها و مفاهیم را جشن می‌گیریم.

سردار کشکولی گفت: پس از پایان هشت سال دفاع مقدس بسیاری از ما فکر کردیم جنگ تمام شد که با هشدارهای مقام معظم رهبری متوجه شدیم لفظ جنگ تمام شد درست نیست و اکنون می‌فهمیم که جنگ هیچ وقت تمام نشده و از به کار بردن لفظ جنگ تمام شد اشتباه کردیم. تا  وقتی شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی است جنگ پابرجاست چرا که دشمنان اجازه نمی‌دهند کشور ما مسقل و آزاد باشد و اسلام را حاکم کند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در اواخر دهه 70 تهاجم فرهنگی را مطرح و گوشزد کردند که جنگ پا برجاست و تنها تاکتیک فرق کرده ولی ما متوجه نشدیم پس از آن شبیخون فرهنگی، قتل عام فرهنگی و در دهه 80 نیز جنگ نرم را  به معنای جنگ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و عملیات روانی را مطرح کردند ولی وقتی متوجه شدند بعضی از ما یا خواب هستیم و یا در برابر دشمن آرایش جنگی نگرفته‌ایم که مسئله نفوذ و اخیرا تحریف را مطرح کردند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان خاطر نشان کرد: مسئولان فرهنگی برای مقابله با تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، جنگ نرم، نفوذ و تحریف باید مرتبت و اوجی را که در ایثار، اخلاص، شجاعت، توکل و غیره در  8 سال دفاع مقدس دست پیدا کرده‌ایم را حفظ کنند  در همین راستا چاپ کتاب‌های مرتبط با دفاع مقدس یک راه مقابله با تحریف است.

وی اظهار داشت: جوانان و نوجوان ایران نیازمند روحیه وطن پرستی، دشمن ستیزی، اسلام خواهی و بر شمردن نعمت‌ها هستند که این نیازها در کتاب‌هایی همچون نقطه صفر مرزی به زبان ساده رفع می‌شوند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان عنوان کرد: مسئولان ما نیازمند الگو پذیری از سبک زندگی بزرگانی همچون حاج قاسم سلیمانی هستند، مشکل ما این است که مسئولان به دنبال درجه و مقام هستند و درگیر جنگ‌های حزبی و جناحی هستیم.

وی بیان کرد: از مسئولان حوزه هنری و فرهنگی استان تقاضا داریم منتظر چاپ خاطرات از طرف رزمنده نباشند بلکه نیاز امروز جوانان را بررسی و مفاهیم مرتبط با آن را در دفاع مقدس  استخراج کنیم چرا که در جنگ سخت آتش خمپاره و دشمن را می‌دیدم ولی امروز در جنگ نرم، نفوذ و تحریف متوجه  دشمن نمی‌شویم در همین  راستا جلسات اندیشه‌ورزی با حضور نویسندگان برگزار شود تا موضوع مورد نیاز جامعه را استخراج و از رزمندگان بخواهیم که در باب موضوعات مطرح شده خاطره گویی کنند.

سردار کشکولی با اشاره به بخشی از بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری در مراسم تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس گفت: مقام معظم رهبری بر مکتوب نویسی بدون اغراق، ساده و بی‌ریا  تاکید مجدد کردند و فرمودند همین مکتوبات است که پایه  ساخت فیلم، تئاتر، شعر و ادبیات را ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه تعارض مذاکره و مقاومت از جمله مسائل روز است که با آن  درگیر هستیم و مطرح می‌شود مذاکره خوب است یا مقاومت تصریح کرد: در هشت سال جنگ گوش به مذاکره نداده‌ایم و چهل سال است هر چه داریم از مقاومت است، هر گاه مقاومت کردیم پیروز شدیم و هر وقت مقاومت را نادیده گرفتیم و آن چه  فکر کردیم با مذاکره به دست می‌آوریم باختیم. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار