چهل‌سالگی سرو/ شهید «حسن مرزبان مریدانی»؛

انقلاب اسلامی بر حق و امام خمینی جانشین و نائب حضرت مهدی است

در فرازی از وصیتنامه شهید «حسن مرزبان مریدانی» آمده است: شهادت می دهم که انقلاب اسلامی بر حق و امام خمینی جانشین و نائب حضرت مهدی (عج الله) و این نبرد ما جنگ حق علیه باطل است.
کد خبر: ۴۱۷۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۰ - 22September 2020

انقلاب اسلامی بر حق و امام خمینی جانشین و نائب حضرت مهدی (عج الله» می باشد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس زندگی‌نامه و وصیت‌نامه شهید «حسن مرزبان مریدانی» را از نظر می‌گذرانیم.

زندگینامه شهید:

شهید «حسن مرزبان مریدانی» در چهار خرداد 1341 در روستای «مریدان» شهرستان «لنگرود» چشم به جهان گشود . وقتی به سن شش سالگی رسید روانه مدرسه شد. تا کلاس دوم ابتدایی را گذرانید ولی به دلیل مشکلات اقتصادی خانواده نتوانست ادامه تحصیل دهد و لذا برای کمک خانواده به کار کشاورزی مشغول شد.

در سن 11 سالگی پدر را از دست داد و تحت کفالت برادر بزرگتر و مادر رشد نمود. در تمام این مدت به خصوص پس از اعزام برادرش به خدمت مقدس سربازی و ازدواج مجدد مادرش، تامین کننده مالی و کمک خوبی برای خانواده، برادران و خواهران خود بود. اخلاقش چه در خانه و چه در بیرون بسیار عالی و خوب بود. نسبت به همه با محبت و علاقه رفتار می نمود و مردم نیز علاقه خاصی به او داشتند.

زمانیکه برای خدمت سربازی می رفت از بابت خانواده و تامین معاش آنها بسیار ناراحت بود. پس از طی دوره ی آموزشی به جبهه هویزه اعزام شد. در زمان جنگ با مشاهده ی تجاوزات دشمن به شهرهای جنوب،تصمیم او بر جنگیدن راسخ شد. سر انجام در تاریخ 1 مهر 1361 در كوشك پس از مجروح شدن توسط ترکشهای خمپاره به فیض شهادت نائل آمد.

وصیتنامه شهید:

شهادت می دهم که انقلاب اسلامی بر حق و امام خمینی جانشین و نائب حضرت مهدی (عج الله) می باشد و این نبرد ما جنگ حق علیه باطل است. ما حتما پیروزیم و این راهی است که من آن را با چشم دل انتخاب نموده و حاضرم خون ناقابل خود را در این راه بدهم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار