چهل‌سالگی سرو/

وحدت شیعه و سنی به روایت یک سردار اهل سنت

معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس نشستی با «دفاع مقدس نماد وحدت و همدلی» برگزار کرد.
کد خبر: ۴۱۸۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۳ - 24September 2020

وحدت شیعه و سنی به روایت یک سردار اهل سنتبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، در نشست «دفاع مقدس نماد وحدت و همدلی» که به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار شد، سردار جمیل بابایی از فرماندهان اهل سنت در دفاع مقدس و از عناصر اصلی شکست حصر پاوه، در این مراسم اظهار داشت: همواره دشمنان ما به دنبال این هستند که میان شیعه و سنی اختلاف‌افکنی کنند هدف اصلی آن‌ها اسلام‌زدایی است، اما جنگ تحمیلی عراق علیه ایران موجب شد تا تمام ملت با یکدیگر به وحدت و همدلی برسند.

وی ادامه داد: پیامبر (ص) امنیت و سلامتی را دو نعمت بسیار مهم به معرفی کرده‌اند؛ چرا که اگر امنیت نباشد سلامتی نیست و اگر سلامتی نباشد امنیت هم به خطر خواهد افتاد. جنگ از جمله پدیده‌هایی است که امنیت و سلامت را همزمان مختل می‌کنند. دشمنان ما تلاش کردند که با جنگ و انواع و اقسام ناآرامی‌ها، انقلاب ما را از میان بردارند، اما اینطور نشد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به تحرکات ضدانقلاب در غرب کشور خاطرنشان کرد:یکی از اهداف دشمن برای ایجاد ناامنی در مناطق کُردنشین بود، اما ملت هوشیار ما نقشه دشمنان را نقش بر آب کردند. آن‌ها در مقابل احزابی همچون کومله و دموکرات اسلحه به دست گرفتند تا امنیت برقرار باشد. صدام در نظر داشت تا با ناامن کردن استان‌های مرزی، تمرکز قوای نظامی را در سراسر کشور کاهش دهد و در زمان مناسب به ایران حمله نظامی کند. غائله شهر پاوه یکی از همان رویداد‌ها است که شهید چمران با فداکاری کُردها، شهید اصغر وصالی و گروه «دستمال سرخ‌ها» در یک جنگ شش روزه مقابل ۱۵ هزار نیروی کومله دموکرات ایستاد و پس از آن امام رحمة الله نخستین فرمان نظامی خود را مبنی بر شکستن حصر پاوه صادر کردند.

سردار بابایی گفت: کردستان فرماندهانی همانند شهیدان ناصر کاظمی داشت که همچون پدری دلسوز بود. همچنین شهید محمد بروجردی به گونه‌ای رفتار کرد که «مسیح کردستان» لقب گرفت. از طرف دیگر ما شهید همت را در کردستان داشتیم که انسانی شوخ و مؤدب بود. آن‌ها در کنار ما بودند و همه با هم توانستیم از انقلاب و کشورمان دفاع کنیم. در دوران جنگ تحمیلی شیعه وسنی در کنار یکدیگر ایستادند. کرد‌ها هیچگاه شهر‌های خود را خالی نکردند. محکم ایستادند و همین موجب شد تا صدام انواع و اقسام جنگ افزار‌ها را علیه آن‌ها به کار بگیرد. حتی روستای «نودشه» و شهر سردشت را بمباران شیمیایی کرد. ما باید هوشیار باشیم و تمام کار‌های ما در راستای ایجاد وحدت همبستگی و همدلی ملی باشد چرا که دشمنان منتظر تفرقه و چند دستگی هستند تا با این حربه به میهن آسیب برسانند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها