چهل‌سالگی سرو/ پیروز ارجمند مطرح کرد؛

هنوز «سفر به چزابه» منقلب‌ام می‌کند/ موسیقی دفاع مقدس متفاوت است

آهنگساز سینمای دفاع مقدس با بیان اینکه سینمای ما با سینمای جنگی دنیا متفاوت است بخاطر همین موسیقی‌اش هم فرق دارد، گفت: «سفر به چزابه» یکی از آنهاست؛ به سختی سراغش می‌روم و هنوز موسیقی آن مرا منقلب می‌کند.
کد خبر: ۴۱۸۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۱ - 23September 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، پیروز ارجمند آهنگساز با بیان‌اینکه ماهیت جنگ ما با همه جنگ‌ها فرق دارد، اظهار داشت: درک این موضوع یک بعد معرفتی لازم دارد. به همین دلیل سینمای ما با سینمای جنگی دنیا متفاوت است. موسیقی‌اش هم فرق دارد و می‌شود «بوی پیراهن یوسف» و «از کرخه تا راین». شک ندارم که آقای انتظامی آن موسیقی‌ها را در حس و حالی خاص نوشته است. این اتفاق‌ها برای هر آهنگساز یک بار اتفاق می‌افتد و من این شانس را داشتم که این عوالم را در «نجات یافتگان» و «سفر به چزابه» تجربه کنم.

وی با تاکید براینکه دفاع مقدس از فرازهای این تاریخ است و نباید آن را از یاد برد، عنوان کرد: شاید روزی خودمان را سرزنش کنیم که از ظرفیت‌های دفاع مقدس برای رشد جامعه استفاده نکردیم. شما ببینید این روزها ویدئوها و تصاویر بچه‌های جنگ در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود. مردم اعتراضشان به بی‌عدالتی، اختلاس‌ها و ... را با یادآوری قهرمان‌های دفاع مقدس به یاد مسئولان می‌آورند. مردم هنوز به این قهرمان‌ها حساسند و تعصب دارند. جایی مجسمه‌ای از سردار سلیمانی ساخته شده بود که زیبا نبود. مردم در فضای اجتماعی اعتراض کردند. چون سردار برایشان مهم است.

ارجمند که در «نجات یافتگان» و «سفر به چزابه» با رسول ملاقلی‌پور همکاری کرده، در بخش دیگری از سخنانش گفت: بعضی از آثار خودم را سخت گوش می‌دهم. «سفر به چزابه» یکی از آنهاست. به سختی سراغش می‌روم و هنوز مرا منقلب می‌کند. در «نجات یافتگان» فصلی است که عاطفه رضوی مجروح را با خود می‌برد و همه رزمنده‌ها شهید می‌شوند، من و رسول نتوانستیم این صحنه را با هم ببینیم. هر دو متاثر می‌شدیم. بعضی غم‌ها شیرین هستند، بعضی غم‌ها نوستالژیک هستند، بعضی‌ها غم باقی می‌مانند و فراموش نمی‌شوند.

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در دو زمان ۳۱ شهریور تا ششم مهرماه همزمان با هفته دفاع مقدس در بخش‌های «مدافعان سلامت»، «جشنواره جشنواره‌ها» و انتخاب استانیِ بخش «فیلمسازان بسیجی» و «نشان رسول» و یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخش‌های «سینمای ایران و جهان»، «سیدالشهدای مقاومت»، «روایت قلم»، «نقد و پژوهش تحلیل» و انتخاب برگزیدگان ملی «فیلمسازان بسیجی» به دبیری مهدی عظیمی‌میرآبادی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار