یادگارهای جنگ تحمیلی بر پیکر شهرهای خوزستان هنوز خودنمایی می‌کند

نماینده مردم بندر ماهشهر امیدیه و هندیجان در مجلس گفت: هنوز یادگارهای جنگ تحمیلی بر پیکر شهرهای استان خوزستان خودنمایی می کند.
کد خبر: ۴۱۸۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۵ - 23September 2020

یادگارهای جنگ تحمیلی بر پیکر شهرهای خوزستانبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حبیب آقاجری در گفت‌وگویی، با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: دفاع هشت ساله مردم و رزمندگان این میهن علیه متجاوزان که یک امداد الهی بود باعث شد جوانان و نوجوانان با خون خود نهال نورس انقلاب را آبیاری کنند تا برای امروز مردم کشور خود امنیت و آزادی را به ارمغان آورند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود:با توجه به کمبودهایی که به علت نوپابودن انقلاب اسلامی و همچنین کمک هایی که به دشمن بعثی از بیشتر کشورهای اروپایی و پیشرفته می شد،می توان گفت؛مقابله دلاورمردانه و پیروزی ایران بدون حتی از دست دادن یک وجب از این خاک کشور اوج نوآوری رزمندگان جوان هشت سال دفاع مقدس بود.

نماینده مردم بندر ماهشهر امیدیه و هندیجان در مجلس با بیان اینکه همه شهرهای خوزستان زخم جنگ تحمیلی را بر تن دارند،تاکید کرد: ملت ایران به ویژه رزمندگان در این حماسه تاریخی، زیباترین جلوه های ایثار و فداکاری را در کارنامه انقلاب اسلامی خلق کردند که برای همیشه در تاریخ این سرزمین ماندگار است.

وی با اشاره به مقاومت شهر بهبهان در دوران دفاع مقدس ادامه داد: بهبهان نه فقط در دوران جنگ تحمیلی متحمل خسارت‌های مالی و جانی شد، بلکه میزبان تعداد زیادی از جنگ‌زده‌های جنوب غرب کشور هم بوده است،جنگ‌زده‌هایی که در روزهای مصیبت و بلا این شهر را با همه سخاوت و مهربانی‌اش به عنوان شهر و خانه خود پذیرفتند.

آقاجری با تاکید بر این که فاجعه دلخراش مدرسه پیروز سند مقاومت و استواری مردم بهبهان در طول هشت سال دفاع مقدس است،مطرح کرد: از حادثه حمله موشکی مدرسه شهید پیروز و شهادت هفتاد و چهار دانش آموز بی گناه و معلم فداکار 35 سال گذشته است؛ اما نام و خاطره این عزیزان همانند یک حادثه عاشورایی تا ابد برای مردم شهرستان بهبهان و ایران اسلامی زنده است.

وی بابیان اینکه ترویج فرهنگ دفاع مقدس راه حل بسیاری از مسائل و مشکلات کشور است، خاطرنشان کرد: فرهنگ دفاع مقدس باید بماند تا نظام ولایی و انقلابی باقی بماند، دفاع مقدس آغاز بی‌پایان است؛با وجود دشمنان،در واقع همیشه جنگ وجود دارد، اما صحنه‌ها ممکن است متفاوت باشند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه هنوز یادگارهای جنگ تحمیلی بر پیکر شهرهای خوزستان است،تاکیدکرد:شهرهای استان خوزستان ثروتمند اما کم برخوردار هستند و شرایط استان شایسته مردم دلیر و جان برکف استان نیست؛ طبق ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه، باید برای جبران عقب‌ماندگی‌های استان‌های مناطق عملیاتی دفاع مقدس، مانند حوزه انتخابیه بنده کارهای اساسی انجام شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید برالگوگیری از مدیریت جهادی دوران دفاع مقدس،تصریح کرد:برای پیشبرد اهداف متعالی نظام و انقلاب اسلامی، الگوگیری از مدیریت جهادی و انقلابی دوران هشت سال دفاع مقدس ضروری است.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها