یادداشت/ مصطفی خدابخشی

دفاع مقدس جنگ اراده در مقابل تجهیزات پیشرفته دشمن بود

دفاع مقدس جنگ اراده در مقابل تجهیزات پیشرفته دشمن بود، جنگی در مقابل همه ابرقدرتها، و نه تنها صدام و نیرو‌های بعثی‌اش جنگ نخلستان‌ها با نیرو‌های شبه ایرانی همچون بهنام‌های محمدی نوجوان ۱۵ ساله بود که آنچنان با رشادت در میان نخلستان‌های خوزستان ارتش بعث را سردرگم خود کرد بود که انگار دشمن دارد با صد لشگر مبارزه می‌کند.
کد خبر: ۴۱۸۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵ - 24September 2020

دفاع مقدس جنگ اراده در مقابل تجهیزات پیشرفته دشمن بود

گروه استان های دفاع‌پرس – مصطفی خدابخشی؛ گرامیداشت یاد و خاطره هفته دفاع مقدس در چهلمین سالگرد پیروزی ملت ایران برابرقدرتهای دنیا که با به زانو در آمدشان فهمیدند که ایران دیگر آن ایران دوران پهلوی نیست که بله قربان گوی به مستکبرین و استکباران دنیا باشد.

آنها می خواستند که به وسیله صدام و با وله انداختن حکومت به ملت نوپای انقلاب به مغز پوسیده اش بر این انقلاب همانند سایر انقلاب های رخ داده در دنیا غلبه کنند. فارغ از اینکه ایران رهبری دارد بنام روح الله و روح الله نیز سربازانی همچون چمران، دوران، بابایی، همت، باقری،حاج احمد متوسلیان،بروجردی و جهان آرا ها را در آغوش خود پرورانده است دارد.

سربازانی جوان و جسور که حتی اجازه اشغال کوچکترین ذره از خاک وطن را با نثار خون خود ندادند. آری آنها ایران را با سایر دول دیگر اشتباه گرفته بودند و در ذهن شان به خیال آنکه انقلاب نوپاست و می توانند به هر نحوه و شیوه ای که می توانند این انقلاب را به زانو در آورند با نامردی هر چه تمام و تمام امکانات شبانه به ایران تاختند. تا به خیال اینکه ملت ایران را به زانو در آورند و مردمانش را به اسارت و کنیزی برند.

غافل از اینکه دلیرمردان ایرانی این شیران خفته در خواب حال از آن خواب کهن بیدار شده و دست در دستان رستم، سهراب و اسفندیار داده و اجازه نخواهند داد هیچگونه تعدی از سوی کفتارهای که در کمین طعمه نشسته اند صورت گیرد آنها به خیال آنکه جمهوری اسلامی جوان است قادر به اداره مملکت و نظام و مدیریت بر آن نیستند می توانند با فریب خورده ای چون صدام و نیروهای بعثی اش خاک ایران را به توبره برند.

هر چند این خواب و خیال در همان روزهای ابتدایی جنگ و با عملیات موفقیت آمیز تیزپروازان ارتش جمهوری اسلامی به منطقه اچ۳ عراق و نابودی بیش از ۷۰ درصد از پرنده های دشمن قدرت و اقتدار خود را به همگان نشان دادند که این عملیات بنا به نظر کارشناسان نظامی در نوع خود در دنیا بی سابقه بوده است آرای آنها فرزندان روح الله بودند که اینگونه جسورانه به دل دشمن زده با نثار جانشان به پای رهبرو ملت باعث شدن تا دشمن خیال نکند که با ملتی ضعیف روبرو است.

ملتی که با رشادت پروازی دیگر و به فرمان رهبری آزاده و تیز پروازی عباس دوران زاده شیراز، آسمان امن بغداد را برای دشمن ناامن ساخت تا نشست سران کشورهای غیر متعهد در آن برگزار نشود.

آرای اینجا ایران است جایی که شیر بچه های حیدر با انداختن خود بر روی مین ها و سیم خاردارها در شب عملیات میدان نبرد را برای بچه ها باز می کردند تا دشمن را در کمال ناباروری نابود سازند.

و آری اینجا سرزمین رستم و سهراب است که دلیرانی در خود پرورش داده که برای دفاع از مرز و بوم وطن اش هوا و زمین و دریا نمی شناسد و اجازه نمی دهد دشمن وجبی از خاکش را اشغال کند مردمش را به اسارت برد. اینجا مهد دلیرانی همچون سلیمانی ها و کاظمی ها ست سرزمین تکاوران نیروی دریایی ارتش سزمین سبز پوشان سپاه.

آری امام خمینی شیربچه های تربیت کرده بود که حتی در سن نوجوانی و زمانی که باید با هم سن و سال های خود به دنبال بازی کردن توی کوچه پس کوچه های شهر و روستا به دنبال هم می دویدند تا دوران کودکی خود را سپری کنند نارنجک به کمر بسته و زیر تانک رفته و تانک را چنان منهدم می کند که گویی زمین و زمان به یکباره به لرزه در آمده است. که امام او را در یک کلام، رهبر ایران می خواند. آری او کسی نیست جز نوجوان ۱۳ ساله محمد حسین فهمیده که آنچنان رشادتی از خود در مقابل دشمن نشان داد که دشمن بجای رویاویی با آنها از موشک و خمپاره بر روی مدارس استفاده می کرد.

آری همین شیر بچه ها آنچنان با صلابت و شجاعت سلاح و نارنجک به دست می گرفتند که دشمن از نام آنها به وحشت می افتاد و وقتی می شنیدند که بسیجیان و فرزندان خمینی از کنارشان چندین بار عبور کرده آنچنان وحشتی بر دلش ان می افتاد که دیگر جرات عبور از آن منطقه را به تنهایی نداشتند.

آری اینجا ایران است، ایرانی که اجازه نداد دشمن حتی لحظه ای احساس آرامش کند تا جایی که خبرنگاران خارجی می گویند صدام تا لحظه آتش بس لباس رزم از تن بیرون نیاورد چرا که می دانست ایران حریف نیست که بتواند به راحتی شکستش دهد هر چند وسوسه های ابرقدرتها او را مسخ و خبر از فتح سه روزه ایران داده بودند اما تمام سلاح ها و تجهیزات پیشرفته هم نتوانست جلوی اراده قوی جوانان و نوجوانان ملت ایران به رهبری امام خمینی (ره) را بگیرد.

آری دفاع مقدس جنگ اراده در مقابل تجهیزات پیشرفته دشمن بود جنگی در مقابل همه ابرقدرتها و نه تنها صدام و نیروهای بعثی اش جنگ نخلستانها با نیروهای شبه ایرانی همچون بهنام های محمدی نوجوان ۱۵ ساله بود که آنچنان با رشادت در میان نخلستانهای خوزستان ارتش بعث را سردرگم خود کرد بود که انگار دشمن دارد با صد لشگر مبارزه می کند.

آری اینجا ایران است همان ایرانی که برخی ها آن را به سخره گرفته اند و می گویند چرا جنگیدیم و چرا به میدان جنگ رفتیم اصلا چرا انقلاب کردیم. شاهی داشتیم به آن خوبی که دشمن هر لحظه اراده می کرد قطعه ای از کشور را به او می بخشید واجازه نمی داد کشورهای منطقه به خاک کشور نگاه چپ کنند چرا که به جای نگاه چپ شان، خاک را به آنها بخشیده بود.

آری اینجا ایران است سرزمین دلیران سرزمین سلحشورانی که مردانه و شجاعانه در مقابل توپ و تانک موشک و شیمیایی ایستادند تا اکنون من و شما و خانواده های مان در امنیت به سر بریم.

آری اینجا ایران است سرزمین غیور مردانی که به دنبال آسایش و امنیت من امثال شما است و به دشمن اجازه نمیدهد که همچون ۸ سال دفاع مقدس به درون خانه بیاید چرا که خود را با انهدام پیشرفته ترین پهپاد دشمن، با به اسارت درآوردن نیروهای دشمن در خلیج فارس و با شخم زدن اش در عراق آن را به همگان ثابت کرد.

اری اینجا سرزمین شیر بچه های است که حتی زمان اسارت لحظه‌ای از عقیده خود عقب ننشسته و با دستان بسته زیر خروآرها خاک زنده سوزانده و یا به خاک سپرده شده تا تاریخ در آینده از شقاوتها دشمن و رشادتهای آنها یاد کند.

آری دشمن دیگر می داند که نمی تواند به راحتی سایر دول دیگر به داخل جوانان و نوجانان این مرزوبوم رخنه کند چرا که آنها فرزندان امام خمینی و رهبرانقلاب و از نسل حسینی هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار