چهل‌سالگی سرو/ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

«فضای مجازی»؛ بهترین بستر ترویج فرهنگ ایثار و ارزش‌های دفاع مقدس

حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی گفت: استفاده از فضای مجازی در ترویج فرهنگ جهاد و شهادت بسیار حائز اهمیت است و می‌توان در فضای مجازی به معرفی شخصیت و زندگی ساده شهیدان همچنین تشریح الگو‌های جبهه و جنگ پرداخت. فضای مجازی بیشترین تاثیر را در گسترش فرهنگ دفاع مقدس دارد.
کد خبر: ۴۱۸۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۰ - 26September 2020

«فضای مجازی»؛ بهترین بستر ترویج فرهنگ ایثار و ارزش‌های دفاع مقدسحجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی نماینده مردم تهران و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، استفاده از فضای مجازی در ترویج فرهنگ جهاد و شهادت را بسیار حائز اهمیت دانست و با بیان اینکه می‌توان در فضای مجازی به معرفی شخصیت و زندگی ساده شهیدان همچنین تشریح الگو‌های جبهه و جنگ پرداخت، اظهار داشت: فضای مجازی بیشترین تاثیر را در گسترش فرهنگ دفاع مقدس دارد.

این مقام مسوول با تاکید بر اینکه صیانت از ارزش و آرمان‌های انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس یکی از وظایف مهم مسوولان و مردم است، افزود: زنده نگه داشتن فرهنگ جهاد و شهادت توسط معاونت فرهنگی وزارت خارجه امکان پذیر است، به این معنا که سفرا و رایزن‌های فرهنگی کشورمان کُتبی از سیره‌های زندگی شهیدان و ایثارگران را تهیه و در فضای مجازی کشور‌های خارجی مطرح کنند، این موضوع برای مردمی که با آن‌ها در ارتباط هستند از ضرورت بالایی برخوردار است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دوران دفاع مقدس نه تنها بخشی از تاریخ این کشور است، بلکه به عنوان بخشی از هویت ملی ما نیز محسوب می‌شود. وزارت آموزش و پرورش با استفاده از فتاوری‌ها و ابزار‌های نوین باید فرهنگ دفاع مقدس و جهاد و شهادت را نسل به نسل منتقل کند. باید یاد بگیریم که از ابزار‌ها در این زمینه استفاده کنیم چراکه دفاع مقدس تجلی نقش آفرینی رزمندگان و شهدا در دوران نبرد حق علیه باطل بود.

حجت‌الاسلام آقا تهرانی گفت: آنچه که موجب پیروزی رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس شد، همین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بود. ما با کمک گفتمان ایثار و شهادت در مقابل زورگویان ایستادگی کردیم و اگر فرهنگ جهاد و شهادت نبود ما نمی‌توانستیم در مقابل زورگویان بایستیم. نباید موضوع جهاد و شهادت مورد غفلت قرار بگیرد چراکه مسئله ایثار، جهاد و شهادت و دفاع مقدس عزت ملی ما و سربلندی ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه زمینه فرهنگ شهادت و ایثار باید در کشور گسترده‌تر شود، خاطرنشان کرد: ضروری است به اصولی که در ابتدای انقلاب مطرح بود پایبند بمانیم و به خود یادآوری کنیم که امروز این امنیت، یکپارچگی و تمامیت ارضی را مدیون رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های شهدا و جانبازان هستیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای گفت: امروز ما متأثر از فرهنگ و ایثار و مجاهدت‌های کسانی هستیم که در جبهه‌های جنگ حماسه‌های زیادی آفریدند لذا باید از این فرهنگ با ارزش صیانت کنیم تا خدایی ناکرده دستخوش بدعت‌ها و انحرافات نشود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها