چهل‌سالگی سرو/ سردار کارگر در برنامه «در انتهای الوند»:

عملیات ثامن‌الائمه (ع) سرآغاز فتوحات بعدی در دفاع مقدس بود

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: اولین عملیات موفقیت‌آمیز جمهوری اسلامی ایران در برابر عراق، عملیات «ثامن‌الائمه (ع)» بود که می‌توان گفت اولین عملیات بزرگ و موفقی بود که در پی آن عملیات‌های «طریق‌القدس»، «فتح‌المبین» و «بیت‌المقدس» انجام و به آزادسازی خرمشهر منجر شد.
کد خبر: ۴۱۸۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹ - 26September 2020

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، صبح امروز (شنبه) با حضور در برنامه «در انتهای الوند» که از شبکه دو سیما پخش شد، با اشاره به عملیات شکست حصر آبادان، اظهار داشت: اولین عملیات موفقیت‌آمیز جمهوری اسلامی ایران در برابر عراق، عملیات «ثامن‌الائمه (ع)» بود که دقیقاً پس از عزل بنی‌صدر از ریاست جمهوری و فرماندهی کل قوا انجام شد؛ البته چند روز بعد از عزل بنی‌صدر، یک عملیات کوچکی با عنوان «فرمانده کل قوا» در منطقه «دارخوین» انجام شد؛ اما می‌توان گفت که عملیات «ثامن‌الأئمه (ع)»، اولین عملیات بزرگ و موفقی بود که در پی آن عملیات‌های «طریق‌القدس»، «فتح‌المبین» و «بیت‌المقدس» انجام و به آزادسازی خرمشهر منجر شد.

وی با بیان این‌که پیروز اصلی جنگ مردم بودند، افزود: مردم از همه اقصی‌ نقاط کشور، از هر قوم و گویش و حتی ادیان و مذاهب مختلف در دفاع مقدس حضور داشتند و در این دوران، بحث اختلافات جناحی و قومی مطرح نبود؛ بلکه بحث بر سر جنگ با دشمنی بود که در مقابل ما قرار داشت.

سردار کارگر با بیان این‌که هنر امام خمینی (ره) این بود که همه ملت را در دوران دفاع مقدس، در کنار هم جمع کرد، تصریح کرد: آن زمان تفکرات مختلفی، هم در مجلس و هم در کشور وجود داشت؛ اما این اختلاف‌نظر‌ها در جبهه مطرح نمی‌شد، نه این‌که کسی این تفکرات را نداشت؛ بلکه آن‌جا یک هدف مشترک وجود داشت و بحث بر سر «جهاد فی سبیل الله» بود.

وی با بیان این‌که دفاع مقدس کلید وحدت در کشور است، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی، ۳۱ شهریور امسال در ارتباط تصویری با پیشکسوتان دفاع مقدس، فرمودند که امام خمینی (ره) هم در جبهه و هم در پشت جبهه تکلیف جنگ را مشخص کرده و هر کسی جایگاه خود را پیدا کرد و این بسیج مردمی، امروز به یک مدل در دنیا تبدیل شده است.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، با تأکید بر این‌که نباید از رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس، شخصیت‌های دست‌نیافتنی ایجاد کنیم، گفت: آن‌ها نیز مانند همه مردم بوده و مانند ما زندگی می‌کردند؛ مثلا شهید قاسم سلیمانی را طوری معرفی می‌کنند که جوان امروزی می‌گوید که مگر من می‌توانم مانند او باشم، بله می‌شود؛ چراکه شهید قاسم سلیمانی هم یک جوانی بود که از کرمان پا به جنگ گذاشت؛ اما با تلاش خود، رشد کرد؛ بنابراین ما هم اگر رشد کنیم، می‌توانیم به جایگاه شهید قاسم سلیمانی دست پیدا کنیم.

وی با بیان این‌که دفاع مقدس، صحنه سبقت برای خدمت، جنگیدن و شهادت بود، خاطرنشان کرد: فرماندهان ما واقعا به دنبال این موضوع نبودند که رزمندگان یا خودشان شهید شوند؛ بلکه تکلیف خود را انجام می‌دادند و ممکن بود که در راه انجام این تکلیف، مجروح یا شهید هم شوند؛ ولی آن‌ها هم به دنیا و خانواده خود علاقه‌مند بودند؛ اما از این علاقه خود، عبور می‌کردند.

سردار کارگر ادامه داد: رزمندگان در شب‌های عملیات ناراحت نبوده و می‌خندیدند، در حالی که عبادت می‌کردند و نماز شب هم می‌خواندند؛ اما با این حال، بیشترین خنده‌های ما مربوط به دوران دفاع مقدس است و همیشه در یگان‌ها، افرادی بودند که دیگر افراد را شاد می‌کردند و بعد از این دوران، دیگر این حال و هوا را جایی ندیدم.

وی با بیان این‌که اگر این حال و هوا وجود نداشت، ما نمی‌توانستیم مقابل ارتش عراق ایستادگی کنیم، تأکید کرد: ارتش عراق، ارتشی فوق‌العاده قوی بود و ما در ابتدا ضعیف شدیم؛ اما بعد از مدتی، کم‌کم قوی شدیم. استکبار جهانی به دنبال این بود که انقلاب اسلامی ایران شکست بخورد؛ ولی به یاری خدا، مردم ایستادند و ما پیروز شدیم.

سردار کارگر با تأکید بر این‌که ما موفقیت‌های زیادی را در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کسب کردیم، تصریح کرد: سال ۱۳۹۶ وقتی خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی رسیده بودیم، بنده به ایشان گفتم که ما در پنج سال گذشته، اندازه ۲۰ سال کار کردیم؛ اما اندازه ۵۰ سال، هنوز کار داریم؛ چراکه خیلی از ابعاد دفاع مقدس، هنوز مانده است که ما باید آن‌ها را پیدا کرده و ارائه کنیم.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها