چهل‌سالگی سرو/ یادداشت

تجربه بلوغ، پختگی و صلابت در چهل‌سالگی دفاع مقدس

عدد چهل یا اربعین همواره در فرهنگ دینی ما یک عدد ارزشمند بوده و بلوغ، پختگی و صلابت را تداعی می‌کند و امروز در چهل سالگی دفاع مقدس هستیم که ادامه‌دهنده و تداوم عاشورای حسینی در منطقه و جهان بود.
کد خبر: ۴۱۸۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۰ - 27September 2020

گروه استان‌های دفاع‌پرس - حجت‌الاسلام کمال جهان‌بخشی؛ عدد چهل یا اربعین همواره در فرهنگ دینی ما یک عدد ارزشمند بوده و بلوغ، پختگی و صلابت را تداعی می‌کند و از موضوعاتی است که در قرآن و روایات از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

دانشمندان مسلمان به‌ویژه آنان که مشرب عرفانی دارند هم به عدد چهل در زمینه خودسازی به دیده اهمیت می‌نگرند و برای این عدد در فعلیت یافتن استعدادهای انسان و کامل شدن ملکات اخلاقی و پیمودن درجات معرفت تأثیری ویژه قائل هستند.

در آستانه اربعین سالار و سرور شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و همچنین در چهل سالگی دفاع مقدس هستیم که ادامه‌دهنده و تداوم عاشورای حسینی در منطقه و جهان بود.

دشمنان انقلاب و ایران اسلامی جنگی را در 31 شهریور 1359 با تجاوز گسترده نظامی در طول 1280 کیلومتر از شمالی‏‌ترین نقطۀ مرز مشترک تا بندر خرمشهر و آبادان در جنوب کشور به ما تحمیل کردند و این در حالی بود که نظام نوپای ما هنوز از امکانات اولیه جنگی و رزمی برخوردار نبود و حتی در تامین سیم خاردار هم دچار مشکل بودیم.

امروز بعد از گذشت چهل سال از آن روزها و رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و از خود گذشتگی جوانان و رزمندگان و شهدا در اوج افتخار و اقتدار و شکوفایی و رشد در حوزه دفاعی نظامی و رزمی به‌ویژه موشکی قرار داریم.

نمونه بارزی از این اقتدار را در انتقام سخت در نزدیک‌ترین زمان در برخورد با قاتلین پلید شهید سپهبد قاسم سلیمانی در پایگاه عین‌الاسد به رخ جهانیان کشیدیم و با  توکل بر خداوند متعال و با بهره‌گیری از رهنمودهای عالمانه‌ و حکیمانه مقام معظم رهبری و همت جوانان انقلابی در تمام مراحل پیش رو همچون فرماندهان جوان دفاع مقدس به پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه‌های مختلف علمی و پژوهشی و دفاعی و نظامی دست خواهیم یافت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار