چهل‌سالگی سرو/ آیت‌الله علم‌الهدی:

مساجد باید در جهت توسعه دین و انقلاب حرکت کنند

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر اینکه امروز از مسجد می‌توان به عنوان یک ظرفیت برای توسعه دین و انقلاب بهره برد، گفت: اگر این امکان در اختیار جوانان قرار گیرد و با مجاهدت و تلاش آنها آمیخته شود مسجد به کانون قدرت در راستای توسعه دین و انقلاب تبدیل خواهد شد.
کد خبر: ۴۱۸۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸ - 26September 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، همزمان با پنجمین روز از هفته دفاع مقدس، مراسم افتتاح قرارگاه جهاد، مقاومت، شهادت با حضور آیت‌الله «سیداحمد علم‌الهدی» نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی، حجت‌الاسلام «مجتبی مهدوی‌ارفع» رئیس ستاد رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان و جمعی از مبلغین و راویان دفاع مقدس در مسجد ایزدی مشهد برگزار شد.

آیت‌الله علم‌الهدی در این مراسم اظهار داشت: ساختار مسجد از روزی که پیامبر اکرم(ص) مسجدالنبی را تأسیس کردند تا به امروز یک ساختار بی‌نظیر در جهان است و بر حسب نفوذ روحی آن حضرت در ساختار مسجد، کارفرمایی و کارگردانی در حوزه توسعه و پرورش دین در آن مقدار که در مسجد فراهم است در هیچ کانون و تشکلی فراهم نیست.

وی افزود: امروز از مسجد می‌توان به عنوان یک ظرفیت برای توسعه دین و انقلاب بهره برد. اگر این امکان در اختیار جوانان قرار گیرد و با مجاهدت و تلاش آنها آمیخته شود مسجد به کانون قدرت در راستای توسعه دین و انقلاب تبدیل خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی خاطر نشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه امام زمان(عج) اداره می‌شود و ارزش‌ها بر اندیشه مردم حاکم هستند و امکانات موجود نظام مربوط به مسجد است که از این طریق می‌توان اقدامات گسترده‌ای را در جهت توسعه اسلام و انقلاب انجام داد.

امام جمعه مشهد تأکید کرد: مساجد در دوران دفاع مقدس، قرارگاه جهاد بودند و بسیاری از رزمندگان و فرماندهان در همین مساجد پرورش یافتند و در دفاع مقدس نقش آفرین شدند؛ بر همین اساس  برای تداوم انقلاب اسلامی سعی کنید مساجد حاشیه شهر را فعال و پویا کنید.

آیت‌الله علم‌الهدی تأکید کرد: مساجد می‌توانند در برابر همه توطئه‌های دشمنان در فضای حقیقی و مجازی روحیه مقاومت و ایستادگی را به جامعه تزریق کنند. مساجد این ظرفیت را دارند که کانون حرکت‌های جهادی به این معنا که نیروها فراتر از امکانات حرکت کنند، باشند.

وی ادامه داد: مساجد باید به کانون‌های تربیت نیروهای انقلابی تبدیل شوند که برای توسعه انقلاب جهاد کنند و در نهایت سرمایه‌ی وجودی خود را در جهت گسترش دین فدا کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی ادامه داد: امروز انقلاب اسلامی در شرایطی قرار دارد که باید برای وجود حضرت مهدی(عج) کار کنیم و اگر در هر حوزه‌ای دریغ کردیم هیچ عذری برای آن حضرت نداریم.

وی در پایان گفت: امید است مساجد به عنوان کانون فعالیت و مجاهدات شما پاسخگوی تمام نیازهای انقلاب مقدس در این مقطع زمانی و موقعیت حساس توسعه و رشد انقلاب در جهان باشد.

پویایی آرمان‌های انقلاب در گرو توجه به فرهنگ دفاع مقدس است

حجت‌الاسلام مهدوی در ابتدای این مراسم اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب همواره از دوران دفاع مقدس به عنوان اوج افتخارات ملت ایران یاد می‌کنند؛ بر همین اساس باید به صورت جدی در راستای زنده‌نگهداشتن یاد و خاطره آن دوران و ترویج فرهنگ دفاع مقدس تلاش کنیم.

وی افزود: در دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با پیشکسوتان دفاع مقدس، معظم له تکلیف ما را نسبت به ترویج ارزش‌ها سنگین‌تر می‌کند. اگر بخواهیم مطالبه رهبر مظعم انقلاب را محقق کنیم بدون توجه به ارزش‌های دفاع مقدس امکان‌پذیر نیست. توجه به فرهنگ مقاومت و شهادت است که ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب را زنده نگه می‌دارد.

این مسئول تصریح کرد: لازمه زنده نگهداشتن ارزش‌ها توجه به ارزش‌هاست و پیشانی مسجد انقلابی توجه به ایثار و شهادت است. اگر می‌خواهیم به مسجد تراز انقلاب اسلامی به عنوان هدف اصلی، دست پیدا کنیم، بدون توجه به فرهنگ و ارزش‌ها ممکن نیست.

مهدوی‌ارفع در پایان به افتتاح قرارگاه جهاد، مقاومت، شهادت اشاره کرد و بیان داشت: این قرارگاه با هدف شناسایی و تجمیع ظرفیت‌هایی که در عرصه نشر ارزش‌ها فعالیت دارند و برنامه‌ریزی در راستای هم‌افزایی این ظرفیت‌ها به منظور اتصال به مساجد و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، در مسجد ایزدی افتتاح شده است.  

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار