چهل‌سالگی سرو/ امیر ناصر آراسته:

عملیات ثامن‌الائمه(ع) کلید فتوحات دفاع مقدس بود

رئیس هیئت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی گفت: در عملیات ثامن‌الائمه(ع) که منجر به شکست حصر آبادان شد سه عنصر تدبیر، علم و حکمت متجلی بود و به همین دلیل هیچ نقطه تاریک و شبه‌برانگیز در این عملیات وجود نداشت؛ بر همین اساس عملیات ثامن‌الائمه(ع) کلید فتوحات جمهوری اسلامی در دفاع مقدس شد.
کد خبر: ۴۱۸۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹ - 26September 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، همزمان با ششمین روز از هفته دفاع مقدس و در سالروز شکست حصر آبادان، مراسم بزرگداشت عملیات ثامن‌الائمه(ع) با حضور امیر سرتیپ «ناصر آراسته» رئیس هیئت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی و جمعی از فرماندهان ارشد نیروهای نظامی و انتظامی و پیشکسوتان لشکر 77 پیروز ثامن‌الائمه(ع) در مشهد برگزار شد.

امیر آراسته در این مراسم اظهار داشت: در عملیات‌ ثامن‌الائمه(ع) که به شکست حصر آبادان انجامید سه عنصر تدبیر، علم و حکمت متجلی بود. در این عملیات تدبیر کلی را که شکست حصر آبادان بود امام خمینی(ره) مشخص کردند. طراحی عملیات را نیز مجموعه‌ای از فرماندهان در لشکر 77 پیروز ثامن‌الائمه(ع) انجام دادند.

وی افزود: در عملیات ثامن‌الائمه(ع) که منجر به شکست حصر آبادان شد هیچ نقطه تاریک و شبه‌برانگیز پیدا نخواهید کرد و به همین دلیل این عملیات کلید فتوحات جمهوری اسلامی شد.

این پیشکسوت دفاع مقدس ادامه داد: صدام جنگ برق‌آسا را در 31 شهریور آغاز کرد تا انقلاب اسلامی را شش روزه ساقط کند، اما عملیات انتقامی چند فروند هواپیمای نیروی هوایی ارتش عراق حیات این نیرو را به دشمن نشان داد و در ادامه حمله 140 فروند هواپیمای نیروی هوایی در روز یکم مهر 1359 راهبرد جنگ برق‌آسای ارتش عراق را با شکست مواجه کرد.

رئیس هیئت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی خاطر نشان کرد: ارتش بعث عراق در ادامه، راهبرد سقوط نظام مقدس جمهوری اسلامی را در شش ماه دنبال کرد که با سرنگونی بخش عمده‌ای از نیروی دریایی عراق در هفتم آذر 1359 این راهبرد نیز با شکست مواجه شد. ارتش بعث عراق که آمده بود تا بماند راهبرد خود را مجدداً تغییر داد که این راهبرد نیز در عملیات ثامن‌الائمه(ع) به شکست کشانده شد.

امیر آراسته تأکید کرد: جمهوری اسلامی در ادامه فتوحات خود، تعقیب متجاوز را به عنوان راهبردی اساس دنبال کرد. شاید در آن مقطع در برخی عملیات‌ها با عدم‌الفتح مواجه شدیم اما راهبرد سیاسی و نظامی آن ثمربخش بود و باعث شد تا دیگر هیچ قدرتی به خود اجازه تجاوز به ایران اسلامی را ندهد.

وی در ادامه به جایگاه پیشکسوتان دفاع مقدس در مقابله با دشمنان اشاره کرد و ابراز داشت: شما پیشکسوتان دفاع مقدس با شرایط جسمی که دارید بواسطه پایبندی به ولایت و تقید به مبانی دینی از فرمانده ارتش آمریکا مقتدرتر هستید.

رئیس هیئت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی در پایان در خصوص نقش تعیین کننده نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح و بسیج مردمی لزره بر اندام استکبار انداخته‌اند و تصمیم‌گیری‌های نظام سلطه را متزلزل کردند و این اقتدار منطقه‌ای که منجر به شکل‌گیری جبهه مقاومت شده با فرماندهی رهبر معظم انقلاب به اقتدار جهانی تبدیل شده و در دنیا فراگیر خواهد شد.

در این مراسم از جمعی از حماسه آفرینان عملیات ثامن‌الائمه(ع) تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها