اردوغان در سودای خرید سامانه موشکی فوق پیشرفته از فرانسه است

منابع آگاه در فرانسه از تمایل ترکیه به خرید یک سامانه موشکی فوق پیشرفته از این کشور خبر دادند.
کد خبر: ۴۱۸۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵ - 26September 2020

اردوغان در سودای خرید سامانه موشکی فوق پیشرفته از فرانسه استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، رسانه‌ها به نقل از منابع فرانسوی از سودای رئیس جمهور ترکیه برای خرید یک سامانه پیشرفته پدافند موشکی ساخت شرکت «یوروسام» در فرانسه خبر دادند.

به نوشته وبگاه «نیوز آرمنیا» به نقل از شبکه خبری «بلومبرگ» مقامات مطلع در کاخ الیزه گفته اند که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در پی خرید سامانه پدافند موشکی «SAMP» است.

بر اساس این گزارش، رجب طیب اردوغان روزهای گذشته در گفت‌وگوی تلفنی با «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه خواسته تا از مخالفت با فروش این سامانه فوق پیشرفته به ترکیه دست بردارد. مقامات مطلع فرانسوی گفتند که ماکرون در پاسخ به اردوغان گفته که ترکیه باید اهداف خود را در سوریه قبل از هرچیز مشخص کند و آنگاه در فکر خرید این سامانه پدافند موشکی باشد. این سامانه پدافندی متحرک برای محافظت از مکان‌های بسیار مهم استفاده می‌شود و توان مقابله با انوع موشک‌های کروز و جنگنده را دارد.

ترکیه هم اینک به سامانه موشکی پیشرفته «اس-400» ساخت روسیه مجهز است. وزیر امور خارجه ترکیه چندی قبل ضمن «حیاتی» خواندن این سامانه برای ترکیه تاکید کرد که قرارداد خرید اس-400 از روسیه را لغو نخواهد کرد و هرگونه تحریم‌های آمریکا را تلافی میکند. «اسماعیل دِمیر» معاون وزارت دفاع ترکیه چندی پیش گفته بود در مذاکرات با طرف روسی بر سر خرید دومین سامانه پدافند موشکی، به توافق کلی رسیده‌اند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها