چهل‌سالگی سرو/

«روایت حماسه» در ساعتی غیر معمول

به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سریالی به نام «مدافعان شهر» روی آنتن شبکه‌ی پنج (تهران) سیما رفته است که به سلحشوری و مقاومت و ایستادگی مردم گیلانغرب در استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس می پردازد، اما ساعت پخش آن اصلا مناسب نیست.
کد خبر: ۴۱۸۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۵ - 28September 2020

روایت حماسه در ساعتی غیر معمولبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، دومینوی سریال‌های تاریخی تلویزیون تمامی ندارد. به تازگی سریالی روی آنتن شبکه‌ی پنج (تهران) سیما رفته است به نام «مدافعان شهر» به کارگردانی محمدحسن عموری که به سلحشوری و مقاومت و ایستادگی مردم گیلانغرب در استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس و حتی پیش از آن پرداخته است. در این مینی‌سریال تلویزیونی جعفر دهقان، کاوه خداشناس، مهشید جوادی و ... حضور دارند.

این سریال به صورت مستند-داستانی و به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس روی آنتن رفته است. در ابتدای هر اپیزود خاطراتی از سلحشوران گیلانغرب به شکل مستند بیان می‌شود و سپس به بخش دراماتیک سریال وارد می‌شود. از نکات بسیار حائز اهمیت در پخش این سریال فاخر، ساعت پخش آن از شبکه‌ی تهران (پنج) سیماست. این سریال در ساعت چهل و پنج دقیقه بامداد روی آنتن می‌رود. یعنی عملا در ساعتی که حتی  کمتری مخاطبی می تواند بیننده باشد. چگونه متولیان امر در شبکه‌ی پنجم سیما سریالی مستند – داستانی را با محوریت دفاع مقدس به ساعتی از کنداکتور پخش اختصاص داده اند که با ریزش مخاطب مواجه است؟ در ساعتی که همه مشغول استراحت شبانه هستند، مسلما کمتر کسی پای تماشای این سریال می‌نشیند.

تنها نقطه‌ی ضعف این مینی سریال ساعت پخش آن است است و الا انتخاب بازیگران بر اساس مطابقت با چهره‌ی اصلی رزمندگان، استفاده از پتانسیل‌های هنری شهرستان‌ها و روستا‌های دور افتاده‌ی کشور، پرداختن به موضوع مقاومت مردم گیلانغرب حتی در دوران پیش از آغاز رسمی جنگ هشت ساله، همگی جزء نقاط قوت این مینی سریال هستند. ضمنا انتخاب موسیقی متن این سریال نیز از روی آثار موسیقایی است که قبلا به گوش مخاطب رسیده است و در تیتراژ نیز از آن‌ها نام برده شده است.

تلویزیون با توجه بیشتر به کنداکتور پخش می‌تواند مخاطب خود همچنان وفادار به خود نگه دارد. این امر مستلزم مدیریت زمان و هماهنگی در پخش سریال‌ها و تاک شو‌های تلویزیونی است.

انتهای پیام/133

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار