چهل‌سالگی سرو/ قالیباف:

تسلیحات نظامی ما لرزه به تن دشمنان می‌اندازد/ پهپاد‌هایی داریم که در هر شرایط آب و هوایی می‌تواند پرواز کند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز پهپاد‌هایی داریم که در هر شرایط آب و هوایی می‌تواند پرواز کند و انتقال اطلاعات را انجام دهد.
کد خبر: ۴۱۸۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴ - 27September 2020

تسلیحات نظامی ما لرزه به تن دشمنان می‌اندازدبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محمد باقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در آیین افتتاح «نمایشگاه توانمندی‌های نیروی هوافضای سپاه» اظهار داشت: هرکجا هستیم خود را مدیون فرهنگ‌ ایثار و شهادت می دانیم و آن را ارج می‌نهیم.

وی افزود: من پهپاد «تلاش» را که نگاه کردم یاد سال ۶۳ افتادم؛ آن زمان در شلمچه بلند می‌شد و چون سرو صدای زیادی هم داشت بچه‌ها آشنا به آن نبودند لذا به سمت ان تیراندازی می‌کردند، اما امروز پهپاد‌هایی داریم که در هر شرایط آب و هوایی می‌تواند پرواز کند و انتقال اطلاعات را انجام دهد.

رییس مجلس افزود: این‌ نمایشگاه مصداق کلمه خودباوری است، زیرا استقلال کشور و عزت‌مردم برای ما مهم است؛ هفته دفاع مقدس یادآور نعمت‌های خداست. لذا این نمایشگاه راهبردی در ابعاد مختلف و نیز تبلور عینی جوانگرایی و‌ مدیریت جوانانه موفق است.

قالیباف ادامه داد: در دوران دفاع مقدس در کوشک زمانی که موشکی را شلیک کردیم خورد یک طرف و موشک به سمت دیگر رفت؛ هر چند آن زمان بچه‌ها یه این موضوع خندیدند، اما اکنون موشک‌هایی شلیک می‌کنیم که از کیلومتر‌ها دورتر به صورت نقطه زن عمل می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه کورکورانه نباید تبعیت کرد، افزود: روزی که جنگ تمام شد و نیاز‌های ما به حداقل‌ها رسید دیگران می‌خواستند موشک را به قیمت بسیار نازل به ما بدهند، ولی دور اندیشی رهبری در مخالفت با خرید‌ها باعث شده تا اکنون در این حوزه خود اتکا شویم.

رییس مجلس ادامه داد: هرچند در عرصه نظامی دشمن را از خاک کشور بیرون کردیم، اما افسوس که در اقتصاد ضعیف هستیم؛ به این دلیل است که در حوزه اقتصادی به اقتصاد مردمی اعتقاد نداریم و به جوانان فرصت نمی‌دهیم، نگاه ما به بیرون است و روش‌های دیگری را برای حل مشکلات انتخاب می‌کنیم، و همین باعث شده نتوانستیم موفق عمل کنیم.

وی افزود: بنابر این‌هر چند جنگ تمام شده، اما جهاد در حوزه‌های مختلف و رفتار مومنانه سیاسی ادامه دارد؛ پس اگر با این فرهنگ دفاع مقدس یک برنامه پنج ساله را انجام دهیم گره گشایی اقتصادی در همه حوزه‌ها روی خواهد داد.

قالیباف با بیان اینکه مردم امروز ناکارآمدی ما مسئولان را تحمل می‌کنند، گفت: حاشیه‌هایی که برای مجلس ایجاد می‌کنند و می‌خواهند کوتاهی‌های خود را به جای دیگری ربط دهند اعتنا نخواهیم کرد، زیرا تحقق شعار مرگ بر آمریکا جز با کار برای مردم میسر نمی‌شود.

انتهای‌پیام/ ۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار