محمد گلریز:

سرودهای حماسی و انقلابی همگی برآمده از شعارهای مردم بود

خواننده سرودهای حماسی و انقلابی با بیان این‌که سرودهای حماسی و انقلابی همگی برآمده از شعارهای مردم در دوران انقلاب بود، گفت: علت ماندگاری این آثار این است که آنها برآمده از عمق جان‌هاست.
کد خبر: ۴۱۸۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹ - 27September 2020

سرودهای حماسی و انقلابی همگی برآمده از شعارهای مردم بودبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «محمد گلریز»، در سلسله گفت‌وگوهای زنده مجازی (لایو اینستاگرام) با عنوان «در سنگر ادب و هنر» به مناسبت هفته دفاع مقدس که به همت معاوت فرهنگی جهاد دانشگاهی تهران برگزار می‌شود، اظهار داشت: با بروز انقلاب تحولاتی در همه زمینه ها رخ داد ما نیز کوشیدیم در حوزه موسیقی در راستای انقلاب حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه از ویژگی سرودهای انقلابی آن است که در وصف شهداء جانبازان و ... است، افزود: بخیزید نخستین سرود انقلابی بود که در جوار مزار شهداء و در محضر حضرت امام (ره) سروده شد.

این خواننده سرودهای حماسی و انقلابی با بیان اینکه هدف همه سروده های حماسی و انقلابی اسلامی است، در ادامه خاطرنشان کرد: این سرودها فرقی با ترانه های ایرانی ندارند. سرود شهید مطهری هم در سال 59 با آهنگسازی راغب، تنظیم مجتبی میرزاده و در دستگاه شور خوانده شد.

گلریز با بیان اینکه اغلب سروده های من در ردیف آوازهای ایرانی بوده است، تصریح کرد: بانگ آزادی از دیگر آهنگهای من است با شعری از مرحوم سبزواری.

وی با بیان اینکه با بروز انقلاب نمی دانستیم در عرصه موسیقی چه موسیقی را با چه ریتمی بسازیم؟، ادامه داد: در ابتدای انقلاب با شرکت در راهپیمایی های مردمی در جریان شعارهای آنها بودیم صبح ها در راهپیمایی ها شرکت می کردم و شبها با همراهی آقای راغب به آهنگسازی و تنظیم می پرداختیم.

این خواننده سرودهای حماسی و انقلابی با بیان اینکه الله و یا الله نام سرودی است که اسم شعار مردمی بر آن نهاده شده است، گفت: اگر در هشت سال دفاع مقدس همه کشورهای دنیا با صدام ملعون بودند اما ما با همراهی مردم و رهبری حضرت امام(ره) و با توکل بر خدا این جنگ را پیروز شدیم امروز در جنگ فرهنگی و هنری هستیم و باید نظیر دوران دفاع مقدس همگی پای کار باشند.

گلریز با بیان اینکه امروز در جنگ فرهنگی تلاش کمتری میشود، افزود: موسیقی از عوامل تآثیرگذار در جنگ فرهنگی است اما متأسفانه موسیقی انقلاب و حماسی امروز به صفر رسیده است این در حالی است مقام معظم رهبری فرموده اند باید پیوسته یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داشت.

وی با بیان اینکه ما تا ابد مدیون خون شهداء هستیم، ادامه داد: تأکید رهبری همیشه توجه به مسایل فرهنگی و هنری بوده است سرودهای انقلابی باید همچنان ادامه داشته باشد انقلاب ما تا انقلاب حضرت مهدی موعود(عج) ادامه دارد.

این خواننده سرودهای حماسی و انقلابی با بیان اینکه باید تلاش بیشتری در ارتباط با موسیقی حماسی، انقلابی و ارزشی شود، گفت: باید با این سرودها نام یاد و خاطره شهدا و جانبازان را زنده نگه داشت.
گلریز یادآور شد: من تا نفس دارم برای انقلاب، اسلام و ایران و اهل بیت خواهم خواند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار