مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

قدرت پاسخگویی به جنایات آمریکا از دستاوردهای دفاع مقدس است

سرهنگ پاسدار محسن رشیدی به دستاوردهای دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: فروپاشی ائتلاف ابرقدرت‌ها، قدرت پاسخ گویی به جنایات آمریکا مانند پرتاپ موشک به پایگاه عین الاسد، تقویت توان نظامی و تسلیحاتی کشور از مهمترین دستاوردهای دوران دفاع مقدس هستند.
کد خبر: ۴۱۸۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵ - 27September 2020

قدرت پاسخگویی به جنایات آمریکا از دستاوردهای دفاع مقدس است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس، از خرم آباد سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در جمع کارکنان فروشگاه اتکا خرم آباد، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، با توضیحاتی در خصوص شرایط و اوضاع کشور در سال‌های ابتدایی انقلاب، اظهار  داشت: در 31 شهریور سال 1359، یک جنگ نابرابر بر ما تحمیل شد.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تعدادی مستشار آمریکایی که در راس ارتش کشور ما بودند، گریختند و نیروهای انقلابی ارتش که از بدنه ملت بودند، پادگان‌ها را فعال کردند و انسجامی به اوضاع دادند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه آمادگی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ابتدای دفاع مقدس در حد 40 درصد بود، تصریح کرد: سپاه پاسداران در دوران انقلاب اسلامی نیز تازه تاسیس بود و امکاناتی در اختیار نداشت.

رشیدی عنوان کرد:  در چنین شرایطی یک ارتش تا دندان مسلح با آمادگی صددرصد و پشتیبانی بیش از 40 کشور به مرزهای جمهوری اسلامی ایران حمله کرد و تصورشان این بود که ظرف یک هفته تهران را فتح کنند.

وی در ادامه به چرایی تقدس این دفاع پرداخت و گفت: وقتی که کار برای رضای خدا باشد مقدس است؛  نیروهای مردمی ما نیز با دست خالی و سلاح‌های شخصی در مقابل رژیم بعثی صدام ایستادند؛ شاید در روزهای ابتدایی جنگ دشمن باور نداشت چه کسی  آنها را متوقف کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه اگر در جنگ تحمیلی فقط بر نیروهای دولتی و هزینه مادی تکیه می‌کردیم، موفقیتی حاصل نمی‌شد، اضافه کرد: حضرت امام خمینی (ره) با ایده جدید بسیج مردمی را با نیروهای مسلح گره زد و توفیقاتی حاصل شد، همه مردم آب و خاک را به خودشان متعلق دانستند.

وی با اشاره به تاریخ کهن کشورمان گفت: ما قبل از انقلاب هم جنگ‌های متمادی با کشورهای همسایه داشته‌ایم و کلمه دفاع را نیز به کار می‌بردیم اما در اثر بی‌لیاقتی پادشاهان هر بار بخشی از خاک کشور را از دست دادیم.

رشیدی با بیان اینکه در جنگ هشت ساله، کلمه‌ی مقدس در کنار دفاع قرار گرفت، تصریح کرد: از دلایل محکم تقدس این دفاع، این بود که عارف‌ترین، الهی‌ترین و مجتهدترین فرد به‌عنوان فرمانده این جنگ بود و از طرفی حضرت امام(ره) صدام را کافر  نامید و همین صدام طرف دار کفار  نیز بود، بنابراین رزمندگان ما این جبهه بندی برای‌شان کامل شد و با اعتقاد به شعار چه بکشیم و چه ما را بکشند پیروز میدان هستیم، به میادین نبرد شتافتند.

این مسئول به نقش زنان در دفاع مقدس اشاره کرد و متذکر شد: زنان  در دفاع مقدس چه به عنوان مادر یا همسر رزمنده و چه در ستادهای پشتیبانی جنگ و یا امداگر و پرستار نقش بی‌بدیلی ایفا کردند.

وی با تاکید بر برکات فعالیت‌های جهادی خاطرنشان کرد: اگر روحیه جهادی بر ما حاکم باشد قطعا در همه میادین پیروز هستیم و این روحیه جهادی از رزمندگان به ما رسیده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره  به پیام‌های  گرانقدر شهدا در وصیت‌نامه‌هایشان، از گرد آوری 750 وصیت‌نامه از شهدای استان لرستان تاکنون اشاره کرد و گفت: قرار است این وصیت‌نامه‌ها با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در قالب یک مجموعه چند جلدی با عنوان «صحیفه شهدای لرستان» چاپ شوند.

رشیدی در ادامه به دستاوردهای دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: فروپاشی ائتلاف ابرقدرت‌ها، قدرت پاسخ گویی به جنایات آمریکا مانند پرتاپ موشک به پایگاه عین الاسد بعد از شهادت سردار سلیمانی، تقویت روحیه گروه‌های جهادی، اتحاد بین نیروهای مسلح، تقویت توان نظامی و تسلیحاتی کشور و ارتقا جایگاه زنان در جمهوری اسلامی ایران از مهمترین دستاوردهای دوران دفاع مقدس هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار