پلیس فتا، مرزبان سایبری کشور است

فرمانده نیروی انتظامی گفت: بخش عمده جرایم سایبری، سرقت اطلاعات مردم برای کلاهبرداری و اخاذی از آنهاست.
کد خبر: ۴۱۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹ - 24February 2015

پلیس فتا، مرزبان سایبری کشور است

به گزارش حبرنگار انتظامی " دفاع پرس "، سردار اسماعیل احمدی مقدم در مراسم افتتاح ساختمان مرکزی پلیس فتا، ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت زینب(س)، اظهارداشت: پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات، خدمتگزار و حافظ ارزشها و خانواده ها در برابر خطرات فضای مجازی است.

وی با اشاره به پیشرفت دانش و تکنولوژی در عصر حاضر، گفت: علیرغم پیشرفتها در این زمینه باید اقدامات بیشتری را انجام دهیم.

فرمانده ناجا با اشاره به راه اندازی طرح "شبکه زیر ساخت امین"، گفت: در سال 84 که به عنوان فرمانده ناجا وارد نیرو شدم، فرمانده معظم کل قوا به بنده سفارش کردند تا اقدامات سردار قالیباف در حوزه رایانه تکمیل شود؛ با ایجاد بسترهای لازم، امروز ناجا گام های سریعی در حوزه سایبر برداشته است.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه امروز نیروی انتظامی یک سازمان دیجیتال در تمام عرصه های ارتباطی است، گفت: در موضوع بیسیمها، تحریم ابتدا وقفههایی برای ما ایجاد کرد ولی این مسئله چندان هم بد نشد، زیرا موفق به تولید صنعتی بیسیمهای "تترا" شدیم اما با یک برنامه باید آن را فراگیر کنیم که این امر نیازمند زیر ساخت است، اگر مدل اقتصادی آن روشن شود، سرمایه گذاریها نیز در این زمینه انجام میشود.

وی از اعلام آمادگی ناجا به عنوان اپراتور خبر داد و گفت: امروز در پایین ترین رده ناجا، ارتباط آنلاین و دیجیتال وجود دارد، در صورتی که "تترا" راه اندازی شود، امکان ارتباط دیجیتال با همه نفرات این سازمان امکان پذیر خواهد بود.

فرمانده ناجا با بیان اینکه پیشرفت تکنولوژی فقط برای بهرهمندی مردم نیست بلکه مجرمان نیز از آن استفاده میکنند، ادامه داد: امروز مرزهای جغرافیایی تنها مرزهای فیزیکی و صعب العبور نیست بلکه مفهوم آن نسبت به گذشته متحول شده از سوی دیگر فضای سایبری موضوع مرز را گسترده تر کرده به گونه ای که پلیس فتا، مرزبان جمهوری اسلامی ایران در این حوزه است.

وی ادامه داد: گاهی مردم با دست خودشان اطلاعات را در فضای مجازی می گذارند که این موضوع نیاز به مراقبت دارد تا مورد سوء استفاده مجرمان قرار نگیرند.

سردار مقدم با بیان اینکه "قدرت امروز مبتنی بر اطلاعات است" تصریح کرد: نمی توان با روشهای سنتی، امنیت مردم را حفظ کرد؛ مداخله ما در فضای مجازی حفاظت از اطلاعات مردم است.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: افزایش قدرت اطلاعاتی پلیس در این فضا به مفهوم تقویت سیستم جاسوسی و سرک کشیدن به زندگی خصوصی افراد نیست بلکه هدف ما حفاظت از حریم خصوصی، اموال، آبروی مردم و صیانت از کشور است.

فرمانده ناجا ادامه داد: در شبکه اجتماعی موبایلی، همه تصور میکنند که اگر پلیس در مورد وایبرو واتس آپ صحبت میکند، یعنی میخواهد مردم را از مزیتی محروم سازد در حالی که تمام باندهای قاچاق مواد مخدر و تروریستی جهان به این فضا کوچ کرده و با پنهان کردن هویت شان، از این شبکهها برای رسیدن به اهداف شوم خود استفاده میکنند.

وی اعلام کرد: بخش عمده جرایم سایبری، سرقت اطلاعات مردم برای کلاهبرداری و اخاذی از آنهاست.

به گفته سردار احمدی مقدم، پلیس فتا مرزبان فضای مجازی کشور برای مقابله با دشمنان است و ما از این فضا برای محدود کردن مردم استفاده نمیکنیم.

فرمانده ناجا با بیان اینکه دستاوردهای علمی، جلوه ای از قدرت ماست، گفت: اگر غربیها به دانشی رسیده باشند، نباید بگوییم چون اسلامی نیست، استفاده نمیکنیم؛ نباید خودمان را از دانش محروم کنیم بلکه باید در مقابل تهدیدات مدرن و ناپیدا از مردم محافظت کنیم.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه اقدامات جزیره ای در حوزه دیجیتال بی معنی است، گفت: نگاه ما یک نگاه ملی و تعاملی است و اگر تمام توان سازمان ها را مشترک و متمرکز کنیم میتوانیم بخشی از مشکلات مردم را حل کنیم ولی اگر این توان صرف رقابتهای نابجا شود هیچ فعالیتی انجام نمیشود و به مردم ظلم میشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها