مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان قم:

بانوان جهادگر نقش بسزایی در قوام فرهنگ ایثار و مقاومت دارند

حجت الاسلام «علی لقمانپور» گفت: پایداری و قوام روحیه ایثار،شهادت، جهاد و مقاومت مرهون تلاش بانوان جهادگر در جامعه است.
کد خبر: ۴۱۹۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۷ - 27September 2020

بانوان جهادگر نقش بسزایی در قوام فرهنگ ایثار و مقاومت دارندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، حجت الاسلام «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در همایش تجلیل از زنان تاثیرگذار و پیشکسوت دفاع مقدس استان  که به مناسبت هفته دفاع مقدس در سالن کرامت استانداری برگزار شد، طی سخنانی با برشمردن ویژگی‌هایی از شخصیت والای حضرت زینب (س) اظهار داشت: سه عامل وراثت، تربیت و محیط در شکل گیری شخصیت این بانوی بزرگوار و پیام رسان کربلا موثر بود و خطبه معروف ایشان که برگرفته از آیات و روایات است، نشان دهنده جایگاه علمی آن عالمه غیر معلمه است.

وی با برشمردن انواع جهاد در اسلام گفت: جهاد علمی، جهاد اقتصادی، جهاد فرهنگی و بخصوص جهاد تشکیل خانواده و فرزند آوری از اقسام جهاد هستند که بانوان ایثارگر در پرتو آن می‌توانند به روحیه شهید و شهادت، ایثار، جهاد و مقاومت در جامعه قوام بخشند.

لقمانپور گفت: وقتی نگرانی مادر بزرگوار شهید زین الدین این است که مبادا جلسات قرآن و محافل زیارت عاشورا که بیش از ۵۰ سال است برگزار می‌شده، بخاطر کرونا برگزار نشود، نشان می‌دهد رسم و سیره قرآنی و ولایی این خانواده چقدر می‌تواند در تربیت جوانانی همچون آقا مهدی و آقا مجید زین الدین موثر باشد.

دبیر شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم یادآور شد: ایجاد دو رشته کاردانی امور فرهنگی موزه و کارشناسی روایتگری دفاع مقدس در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم نشان دهنده توجه به بعد علمی دفاع مقدس در کنار نمایش محتوای موزه است.

وی تاکید کرد: ضرورت دارد بانوان مجموعه‌هایی همچون بسیج جامعه زنان، اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس، استانداری و دیگر دستگاه‌ها جبهه‌ای قوی تشکیل دهند تا شاهد ترویج هر چه بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها