چهل‌سالگی سرو/

برگزاری مراسم اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت در مشهد+ تصاویر

مراسم اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت در مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۴۱۹۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۶ - 27September 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در مراسم اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت مشهد اظهار داشت: گرامیداشت دفاع مقدس در همه زمان‌ها و مکان‌ها جاری‌ست و امسال از برجستگی مهمی برخوردار است و آن 40 ساله شدن این حماسه جاوید است.

این مسئول خاطر نشان کرد: 40 سالگی، نماد کمال و نقطه قوت و اقتدار است. به کوری چشم دشمنانی که به دنبال آن بودند تا نظام مقدس جمهوری اسلامی باقی نماند، اما انقلاب اسلامی موفق‌تر و آماده‌تر از گذشته به حرکت خود ادامه می‌دهد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد: گرامیداشت حماسه جاوید دفاع مقدس منحصر به روز و ایام خاصی نیست. همه کسانی که از امنیت و آسایش بهره‌مند می‌شوند باید از دفاع مقدس به نیکی یاد کنند و از فضایل این رویداد مهم غافل نشوند.

وی بیان داشت: حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یک میراث دینی و انقلابی است و آحاد جامعه باید به عنوان یک تکلیف تلاش کنند تا از این میراث گرانبها به خوبی صیانت کنند.

یوسفعلی‌زاده در ادامه به تطبیق محتواهای نمایشگاه با سیاست‌های کلی ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: توجه به نمادهای دفاع مقدس، هم‌افزایی صداوسیما و خبرگزاری‌ها و فضای مجازی، انعکاس مناسب نقش دستگاه‌های استانی در دفاع مقدس، استفاده از ظرفیت هنر در نمایش محتواها، انعکاس نقش بسیج در پیشبرد دفاع مقدس و در تداوم آن در حرکت انقلاب اسلامی از جمله امتیازات این نمایشگاه بود که باید در طول سال در کلیه فعالیت‌های حوزه ایثار و شهادت استمرار داشته باشد.

این مسئول تصریح کرد: یگان‌های نیروهای مسلح نقش خود را به خوبی در صحن نمایشگاه ارائه کردند که این حضور مقتدر، با شکوه و منسجم در تمام ایام به نمایش گذاشته شود تا امنیت مردم مضاعف شده و اطمینان خاطر پیدا ‌کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خاطر نشان کرد: همراه بودن فعالیت‌ غرفه‌ها با آموزش، تبیین مضامین ناب دفاع مقدس و فعالیت در حوزه تألیف، خوانش و رونمایی کتاب از دیگر امتیازات این نمایشگاه بود که باید در برگزاری برنامه‌های گرامیداشت دفاع مقدس مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های دستگاه‌های اجرایی استان، نیروهای مسلح و تشکل‌های مردم نهاد در برپایی این نمایش قدردانی کرد و تداوم اجرای برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس را تا پایان سال جاری ضروری دانست.

در ابتدای این مراسم سعید صیفی مدیر اجرایی نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس گزارشی از روند اقدامات صورت گرفته در راستای برگزاری این نمایشگاه ارائه کرد.

در پایان این مراسم از مسئولین غرفه‌ها و مدیران اجرایی نمایشگاه تقدیر شد.

در مراسم اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت امیر سرتیپ دوم ستاد «محمدحسین مستشاری» فرمانده لشکر 77 پیروز ثامن‌الائمه(ع)، امیر «علی خلیل‌آبادی» جانشین فرمانده پدافند هوایی شمال‌شرق امام رضا(ع)، حجت‌الاسلام «حسین معصومی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، «محمدرضا حیدری» رییس شورای اسلامی شهر مشهد، «احسان اصولی» رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد و جمعی از بازدید کنندگان حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار