فرمانده گروهان خمپاره‌انداز تیپ نینوا به جمع یاران شهیدش پیوست

پاسدار، جانباز و دلاور همیشه در صحنه دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی فغانعلی سامانلو پس از تحمل سال‌ها هجران دوستان و یاران شهیدش، دارفانی را وداع گفت.
کد خبر: ۴۱۹۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۰ - 24February 2015

فرمانده گروهان خمپاره‌انداز تیپ نینوا به جمع یاران شهیدش پیوست

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، فغانعلی سامانلو در 8 سال دفاع مقدس با دلسوزی و اجرای درست موازین جنگ در راستای حفظ و صیانت از تمامیت ارضی کشور دلاوری ها و حماسهآفرینیهایی کرده است که امروز دوستان و همرزمان او از آن پشتکار، بردباری و استقامت در اجرای شایسته مأموریتها میگویند و آنها را جملگی وجه تمایز بینظیر یک پاسدار واقعی اسلام در ادوات لشکر سیدالشهداء میدانند.

به خاطر رشادتها، شجاعتها و دلاوریهایش بود که فرماندهان و مسئولین لشکر او را به عنوان فرمانده گروهان خمپاره انداز تیپ برگزیدند. البته در مراودات اجتماعی نیز فردی صادق، جسور، با محبت و بسیار معتقد بود.

یکی از همرزمانش این طور مرحوم سامانلو را توصیف میکند که: "بارها می دیدم با دلسوزی از جنگ افزارها نگهداری می کند؛ در تمیزی و تعمیر سلاح ها بسیار کوشا بود. زیرا خمپارهاندازها ادوات بسیار سنگینی هستند که حفظ و نگهداری از آن ها بسیار کار سخت و دشواری است.

وقتی مقداری به زندگی فغانعلی در دوران دفاع مقدس توجه میکنیم هیچوقت یادمان نمیرود که او برای حضور موثر و قدرتمند نیروها در اجرای مأموریتها هر آموزش و اطلاعاتی که میتوانست در اختیار آنها قرار میداد. حضور منظم و پیوسته او در نماز جماعت و مراسمهای معنوی تیپ نینوا، علیرغم همه این خصوصیات ارزشمند، یک معنویت خاصی را نیز در او شکل داده بود.

امروز این پاسدار وظیفهشناس را نباید فقید یا مرحوم خواند زیرا بنابر فرمایش مقام معظم رهبری که رزمندگان 8 سال دفاع مقدس را شهیدان زنده نامیدند، او هم به واقع رزمنده ای کوشا بود که بنا به مصلحت الهی در این دنیا باقی ماند و پس از تحمل فشار روانی موجگرفتگیها و آسیبهای شیمیایی و هجران یاران شهیدش، نهایتاً تحت سکته مغزی به دیار باقی شتافت.

گفتنی است، برادر پاسدار فغانعلی سامانلو عصر امروز پس از وداع دوستان و همرزمانش در بهشت رضوان شهرستان شهریار به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علیرضا سیاح
|
-
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
0
0
روحش شاد و یادش گرامی باد.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار