پیشنهاد رئیس سازمان اوقاف برای وقف اختراعات در راستای مقابله با نظام سلطه

حجت‌الاسلام خاموشی گفت: وقف اختراعات و اکتشافات را به فرماندهان سپاه پاسداران و مسئولان دانشگاه امام حسین (ع) پیشنهاد دادم، زیرا این اختراعات برای مقابله با نظام سلطه بسیار موثر خواهد بود.
کد خبر: ۴۱۹۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹ - 28September 2020

پیشنهاد رئیس سازمان اوقاف برای وقف اختراعات در راستای مقابله با نظام سلطهبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف در حاشیه «آیین وقف کتب دانشگاه‌های سپاه پاسداران» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وقف یک نیت معنایی و معنوی است و شخص اموال خودش را به جهت خیری معطوف می‌کند و مصرف آن را در آینده تعیین می‌کند.

وی با بیان اینکه اصطلاح فقهی وقف تحبیس العین و تسبیل المنفعه است، گفت: وقف علاوه بر اسلام در دیگر ادیان الهی هم وجود است.

رئیس سازمان اوقاف با اشاره به اینکه در دانشگاه امام حسین (ع) یک روشی باب شده تا تالیفات وقف شود، تصریح کرد: در این روش شخص واقف رابطه خودش را از لحاظ مالکیت این شی قطع می‌کند و آن را در اختیار توسعه فرهنگی و علمی دانشگاه قرار می‌دهد.

خاموشی افزود: متولی این فعالیت دانشگاه امام حسین (ع) است که باید این آثار را حفظ کند و برای بهره‌وری این آثار نیز فکر کند.

وی خاطرنشان کرد: فقیهان ما امروزه حق تالیف را تثبیت می‌کنند؛ یعنی می‌گویند تالیف می‌تواند یک اثر مالی داشته باشد، بنابراین می‌تواند تحبیس اصل و تسبیل منفعت شود.

رئیس سازمان اوقاف تاکید کرد: وقف اختراعات و اکتشافات را هم به فرماندهان سپاه پاسداران و مسئولان دانشگاه امام حسین (ع) پیشنهاد دادم، زیرا این اختراعات برای مقابله با نظام سلطه بسیار موثر خواهد بود.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها