چهل‌سالگی سرو/ مسئول بسیج رسانه مازندران:

دومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در مازندران برگزار می‌شود

«عبدالمهدی حق‌شناس» از برگزاری دومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در مازندران خبر داد و گفت: محور اصلی جشنواره، گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس است.
کد خبر: ۴۱۹۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵ - 28September 2020

برگزاری دومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «عبدالمهدی حق‌شناس» مسئول بسیج رسانه مازندران ظهر امروز در نشست خبری جشنواره رسانه‌ای ابوذر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رسانه و خبرنگار شهید «محمدحسن قریب طزره» شهید شاخص رسانه مازندران در سال 99، از برگزاری دومین دوره این جشنواره در استان مازندران خبر داد و اظهار داشت: در اولین دوره جشنواره بیش از 700 اثر به دبیرخانه ارسال شد و دو اثر نیز در کشور حائز رتبه شد.

وی هدف جشنواره را تقدیر از اصحاب رسانه، ملاک برای سنجش و توانایی خبرنگاران انقلابی، شناسایی و تقویت خبرنگاران، تولید محتوای انقلابی جهت حفظ دستاوردهای نظام اعلام کرد و گفت: محور اصلی جشنواره، گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس است.

حق‌شناس با اشاره به اینکه در جشنواره اول داوری در دو استان مشهد و تهران برگزار شد و داوری عادلانه را شاهد بودیم، افزود: امسال نیز آثار در دو مرحله داوری خواهد شد و آثار باید تولیدی باشد.

این مسئول با بیان اینکه از رسانه برتر که بیشترین برنده را در جشنواره داشته باشد قدردانی می‌شود، گفت: آثار برگزیدگان جشنواره به مرحله کشوری راه می‌یابد.

حق‌شناس بخش «کمک مومنانه» را بخش ویژه جشنواره اعلام کرد و با بیان اینکه در این بخش یک برگزیده داریم و کیمته امداد امام خمینی (ره) جایزه‌اش را تقبل کرده است، افزود: کتاب جشنواره اول و دوم نیز به چاپ خواهد رسید.

وی همچنین از برگزاری جشنواره «سردار صلح» در مازندران خبر داد و با بیان اینکه این جشنواره با موضوع صلح جهانی در سه بخش تیر، عکس و خبر در سطح ملی و بین‌الملل برگزار می‌شود، ادامه داد: اختتامیه این جشنواره را در سالروز شهادت سردار دلها حاج «قاسم سلیمانی» خواهیم داشت.

حق‌شناس، عطرافشانی گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، تجلیل از خبرنگاران حوزه ایثار و شهادت را از جمله اقدامات هفته دفاع مقدس برشمرد.

حق‌شناس به اقدامات کمک مومنانه اشاره کرد و از توزیع 614 بسته معیشتی در بین 213 خبرنگار خبر داد و گفت: قریب به 500 غذای گرم در بین محرومین، 495 بسته سلامت به خبرنگاران و 5 هزار بسته سلامت توسط سازمان در بین مردم توزیع شد و 208 خبرنگار نیز به عضویت پویش خبرنگار همدل درآمدند.

«هادی قنبری» دبیر دومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر نیز با بیان اینکه در جشنواره دوم نگاه تخصصی‌تر به آثار داریم، مهلت ارسال آثار را تا پایان آبان اعلام کرد و گفت: آثار باید در مقطع زمانی یکم بهمن 98 تا 25 آبان 99 منتشر شده باشد.

وی قالب آثار را در بخش مکتوب و خبرگزاری‌ها، مقاله، مصاحبه، گزارش، تیتر و خبر عنوان کرد و موضوعات جهش تولید و اقتصاد مقاومتی، بصیرت و دشمن‌شناسی، مبارزه با تروریسم، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، مسائل صنفی خبرنگاران، کرونا، کمک مومنانه، بصیرت و امیدآفرینی، دستاوردهای انقلاب اسلامی، ایثار و شهادت، مقاومت و مکتب سلیمانی را از جمله موضوعات برشمرد.

قنبری، موشن‌گرافی، اینفوگرافی، مستندگزارش رادیویی، عکس خبری و کاریکاتور را از دیگر بخش‌های جشنواره عنوان کرد و گفت: شرکت‌کننده در هر بخش مجاز به ارسال 5 اثر است.

در پایان این نشست با حضور «عباس زارع» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از پوستر جشنواره رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار