مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

خاطرات دوران دفاع مقدس باید به نسل آینده منتقل شود

محمد جوروند گفت: شخصیت‌های حاضر در دوران دفاع مقدس را دریابیم، خاطرات آنها را هرچند کم ولی ثبت کنیم، این خاطرات نباید از بین بروند و باید به نسل آینده منتقل شود.
کد خبر: ۴۱۹۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۰ - 29September 2020

خاطرات دوران دفاع مقدس نباید از بین بروند و باید به نسل بعد منتقل شوند

به گزارش خبرنگار دفاع‎پرس از اهواز، نشست تخصصی آسیب‌شناسی ترویج فرهنگ دفاع مقدس امروز با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و سخنرانی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان در اهواز برگزار شد.

«محمد جوروند» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در ابتدای این نشست ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس اظهار داشت: هر خاطرهای از دفاع مقدس ارزشمند است و متأسفانه ما از ثبت این خاطرات غفلت میکنیم.

وی افزود: خواهش من از جمع حاضر که دغدغهمندان این حوزه هستند این است که شخصیتهای حاضر در دوران دفاع مقدس را دریابیم، خاطرات آنها را هرچند کم ولی ثبت کنیم. این خاطرات نباید از بین بروند و باید به نسل آینده منتقل شوند.

جوروند تصریح کرد: ما بعد از جنگ اشتباه کردیم که فضاهای جبهه و جنگ را تغییر دادیم. ما خیلی از جاها را آباد کردیم در حالی که باید همانطور میماند. الحمدالله بنیاد حفظ آثار در این زمینه ورود کرد و امروز مناطق عملیاتی آن دوران مانند گذشته هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: در حین ثبت خاطرات شاید فکر کنید این مطالب ارزشی ندارد، اما همینها مهم است. برای مثال چایخانه سنتی اهواز نقطه مهمی در دوران دفاع مقدس بود. اگر آن را حفظ نکنیم، دو سه نسل آینده چه چیزی از دفاع مقدس در ذهن خواهند داشت؟

وی در پایان گفت: جهاد شما امروز جهادی قلمی است لذا باید هر چند وقت یکبار تمام مشاوران بانوان ادارات کل خوزستان دور هم جمع شوند و نسبت به هم اندیشی و جمع آوری خاطرات بانوان خوزستانی در دوران دفاع مقدس برنامه ریزی کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار