سند ایثار و رسانه به همسان‌سازی خبر و تصویر در ترویج فرهنگ شهادت کمک می‌کند

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران گفت: نهایی شدن سند ایثار و رسانه کمک‌می کند تا رسانه‌ها و پایگاههای خبری در مسیری واحد در تولید خبر، گزارش، تصویر و فیلم مستند و مسائل مربوط به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در تولیدات خود قرار بگیرند.
کد خبر: ۴۱۹۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰ - 29September 2020

سند ایثار و رسانه به همسان‌سازی خبر و تصویر در ترویج فرهنگ شهادت کمک می‌کندبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‎پرس، سلسله نشست‌های اقتدار ۴۰ با عنوان معارف و معاریف دفاع مقدس با موضوع بررسی و نهایی شدن سند ایثار و رسانه روز سه شنبه در سالن قصر شیرین موزه دفاع مقدس در حاشیه نمایشگاه اقتدار دفاعی ۴۰ با حضور نویسندگان ادبیات دفاع مقدس و نمایندگان رسانه ها برگزار شد.

محمدرضا سوقندی در این نشست اظهار کرد روزگاری ابزار رسانه ابزار خاص و در اختیار افراد خاص بود اما امروز همه افراد با دارا بودن تلفن همراه دارای رسانه هستند.

سوقندی افزود: پیش نویس سند ایثار و رسانه با نهایی شدن توسط دستگاهها و نمایندگان ذی ربط برای استفاده تولید و محتوا در این حوزه طی یک سند جامع به ریاست جمهوری ارائه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد که به برکت نمایشگاه دفاع مقدس در اقتدار دفاعی ۴۰، جلسات متعدی درباره نهایی شدن پیش نویس سند ایثار و رسانه انجام گرفته که به دنبال چارچوب اصلی این سند هستیم.

حجت الاسلام عفوری، معاون شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دیگر سخنران این نشست نیز در سخنانی گفت یکی از ماموریت‌های شورای عالی همسان سازی برنامه های کلان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی افزود: هر نهاد رسانه و سازمانی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت راهکار خود را دارد و ما امروز قصد داریم موضوع ایثار و شهادت در یک راستا انجام شود و با برنامه‌ریزی در این حوزه پرداخته شود.

غفوری ادامه داد: گفتمان سازی ترویج این فرهنگ نیاز به وحدت رویه دارد. انعکاس و محتوا نگاری در حوزه ایثار و شهادت باید طبق سند ایثار و رسانه که در آینده این پیش نویس که تولیدشده نهایی و کارگروههای آن تشکیل خواهد شد.

فتح اله حداد از نویسندگان و اهالی رسانه نیز در سخنان کوتاهی یادآورشد: این پیش نویس تا امروز همسو با رسانه نبوده و در آن ‌مبنای اصول رسانه ای دیده نشده است.

وی افزود: این پیش نویس، سند نیاز دارد تا از کلی گویی فاصله بگیرد و شاخه‌های حوزه ایثار و شهادت را برای استفاده نسب جوان و مخاطبان شناسایی کند.

در این نشست نمایندگان رسانه‎های خبری نیز در ارتباط با نهایی شدن و اصلاح پیش نویس سند ایثار و شهادت مطالبی را اعلام کردند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار