«علی محمد پارسائیان» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

حمایت از آثار تولیدی هنرمندان باید در رأس امور قرار گیرد

دبیر استانی جشنواره مقاومت در یزد با اشاره به حمایت هنرمندان و برگزیدگان این جشنواره عنوان کرد: باید هنرمندان و فیلمسازان را در بخش تولید حمایت کنیم. خوشبختانه در تولید فیلمنامه مشکلی نداریم و باید برنامه‌ریزی کنیم که این آثار تولیدی حمایت شوند.
کد خبر: ۴۱۹۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳ - 30September 2020

«علی‌محمد پارسائیان» دبیر استانی جشنواره مقاومت در یزد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در یزد بیان کرد: جشنواره فیلم مقاومت هرساله به صورت کشوری برگزار می‌شد و با رایزنی که سازمان بسیج هنرمندان کشور با بنیاد روایت فتح که متولی برگزاری این جشنواره بود داشت، یک بخشی را به عنوان بخش ویژه تحت عنوان «فیلمسازان بسیجی» به جشنواره اختصاص دادند.

وی با اشاره به بخش‌های ویژه این جشنواره تحت عنوان «مدافعان سلامت»، «جشنواره جشنواره‌ها» و «فیلمسازان بسیجی» ادامه داد: بخش فیلمسازان بسیجی به سازمان بسیج هنرمندان واگذار شد که به صورت استانی برگزار شود که از ابتدای هفته دفاع مقدس و تا پایان هفته بسیج فرصت برگزاری این جشنواره به صورت استانی است.

پارساییان با اشاره به اینکه یزد اولین استانی بود که جشنواره را به صورت استانی برگزار کرد گفت: این جشنواره در ۱۵ محور برگزار شد که ۷۰ اثر به دبیرخانه جشنواره استانی فیلم مقاومت یزد ارسال شد.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان یزد با بیان اینکه سازمان بسیج هنرمندان تجربه اولی در این موضوع داشت افزود: جشنواره مقاومت در استان در چهار بخش فیلم کوتاه داستانی، فیلم مستند، نماهنگ و فیلمنامه اجرا و داوری شد که در نهایت در بخش فیلم داستانی «اثر لامپ» با کارگردانی رامین ترنج به عنوان اثر برتر انتخاب شد.

وی ادامه داد: در بخش نماهنگ، «امضای عشق» به کارگردانی «رضا عباسی مهرآبادی» و در بخش نماهنگ «حالا ۴۰ سال است» به کارگردانی سید «علی میرالهی» و در بخش فیلمنامه، «نماز آخر» با نویسندگی «محمدرضا امیرخانی» به عنوان آثار راه یافته به مرحله کشوری برگزیده شدند.

علی‌محمد پارسائیان خاطرنشان کرد: قراراست آثار برگزیده در هر بخش در مرحله کشوری که آذرماه امسال همزمان با هفته بسیج در تهران برگزار می‌شود با هم رقابت کنند.

وی ادامه داد: در جشنواره مقاومت موضوعات کلی هم وجود داشت که فیلمسازان مطرح می‌توانستند در بخش‌های  «فلسطین، جنگ نرم، مقاومت، جنگ سایبری، مدافعان سلامت و جنگ اقتصادی» آثار خود را بفرستند.

پارساییان با اشاره به حمایت هنرمندان و برگزیدگان این جشنواره عنوان کرد: باید هنرمندان و فیلمسازان را در بخش تولید حمایت کنیم. خوشبختانه در تولید فیلمنامه مشکلی نداریم و باید برنامه‌ریزی کنیم که این آثار تولیدی حمایت شوند.

وی اشاره کرد: قبل از برگزاری این جشنواره کارگاه‌هایی در این زمینه با حضور «انسیه شاه حسینی» برگزار شد و با استقبال بسیار خوبی همراه بود.

دبیر استانی جشنواره مقاومت در یزد در پایان گفت: «احمد پهلوانیان»، سید «جلال دهقانی اشکذری» و «محمدرضا حاجی غلامی» داوری این دور از جشنواره را بر عهده داشته‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار