چهل‌سالگی سرو/ رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان:

دفاع مقدس آشناترین واژه در قاموس حماسه‌های عزت آفرین ایران است

«رضا نقدی» گفت: دفاع مقدس نام آشناترین واژه در قاموس حماسه‌های عزت آفرین ایران است و خاطرات دلاوری‌های آن، در تاریخ شکوهمند این دیار به یادگار مانده و خواهد ماند.
کد خبر: ۴۱۹۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲ - 01October 2020

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، وبینار کشوری معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور، با رویکرد قرآن و عترت در سمنان برگزار شد.

«رضا نقدی» رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان دفاع مقدس را نام‌ آشناترین واژه در قاموس حماسه‌‌های عزت آفرین ایران دانست و گفت: خاطرات دلاوری‌های آن، در تاریخ شکوهمند این دیار به یادگار مانده و خواهد ماند.

وی با اشاره به سه هزار شهید استان سمنان گفت: ملت و کشور ایران مدیون و بدهکار شهدا و خانواده آنان هستند و همه جا باید نام و یاد شهید در کشور جلوه‌گر بوده و فراموش نشود.

نقدی گفت: ارتقای سطح فرهنگ قرآنی و اعتلای اخلاق و ایمان دینی در بین دانشجویان، ایجاد انس و الفت بیش از پیش دانشجویان با قرآن و عترت، تقویت و توسعه فضای معنوی و قرآنی در مراکز، شناخت استعدادها و توانایی های دانشجویان در زمینه های فرهنگی و هنری و بستر سازی جهت رشد و بالندگی آنها و ارج گذاری به فعالیت های قرآن و عترت و تشویق نخبگان دینی و قرآنی از اهداف این جشنواره می باشد.

وی در خصوص بیست و هشتمین جشنواره فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای ادامه داد: این جشنواره  با رویکرد قرآن و عترت در 6 بخش و 29 رشته برگزار شد و میزبانی بخش نیمه نهایی رشته های فناوری و پژوهش به دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان واگذار شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان ضمن تقدیر از دانشگاه فنی و حرفه ای در ارتباط با اعطاء میزبانی در مرحله نیمه نهایی به این دانشگاه گفت: با عنایت به  میزبانی شایسته مرحله نیمه نهایی، برگزاری کشوری رشته‌های بخش ادبی، فناوری و پژوهش نیز به این دانشگاه سپرده شد.

در ادامه « مهدی دستگردی» مدیرکل دفتر برنامه ریزی فرهنگی اجتماعی دانشگاه فنی و حرفه ای کل کشور با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس گفت: دوران دفاع مقدس، برگ زرینی است بر افتخارات زنان و مردان این مرز و بوم که تا همیشه‌ی تاریخ از آن به عنوان سند رادمردی و عزتمندی ایرانیان یاد خواهد شد و غرور و سرافرازی و حماسه آفرینی را برای نسل‌های بعد به یادگار خواهد گذاشت.

دستگردی گفت: در راستای تحقق دانشگاه اسلامی و پيشبرد اهداف تربيتی و فرهنگی نظام جمهوری اسلامی و همچنین دستیابی به سند راهبردی فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای، بیست و هشتمین جشنواره سراسری فرهنگی و هنری با رویکرد قرآن و عترت بر اساس  تقویت هویت اسلامی - ایرانی، تقویت مهارت‌های زندگی و تقویت هویت انقلابی برنامه‌ريزی و تبيين شد.

وی اهداف کلی این جشنواره را گسترش و تعمیق شناخت دانشجویان از الگوهای دینی (رسول اکرم (ص)، ائمه اطهار (ع)، بزرگان و علمای اسلام و .....)، گسترش و تقویت خود اتکایی و خودباوری ملی، رشد خود آگاهی، گسترش روحیه تفکر و بصیرت، ارتقاء فرهنگ مسئولیت پذیری، ارتقاء روحیه قناعت و ساده زیستی و افزایش روحیه مطالبه گری نسبت به ارزش های انقلاب برشمردند.

دفاع مقدس آشناترین واژه در قاموس حماسه‌ های عزت آفرین ایران است

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار