چهل‌سالگی سرو/ شهید «علی اصغر ابوذری»؛

دنباله‌روی ولایت فقیه باشید

در فرازی از وصیت‌نامه شهید «علی اصغر ابوذری» آمده است: همیشه پشتیبان امام باشید و امام را تنها نگذارید و دنباله‌رو ولایت فقیه باشید و هرچه که امام گفت به سخن او گوش بدهید.
کد خبر: ۴۱۹۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۸ - 01October 2020

دنباله‌رو ولایت فقیه باشیدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس وصیت‌نامه شهید «علی اصغر ابوذری» از شهدای شهرستان گلوگاه منتشر می‌شود.

شهید «علی اصغر ابوذری» فرزند «ابوذر» سال 1344 در شهرستان گلوگاه به دنیا آمد و در 16 بهمن 1365 در بیمارستان قائم به شهادت رسید.

وصیت‌نامه شهید:

بسم الله الله ارحمن الرحیم

با سلام ودرود به مهدی موعود یگانه منجی عالم بشریت و یگانه ذخیره خدای متعال و سلام درود بر نائب برحقش خمینی کبیر شیر جماران حسین زمان و جمهوری اسلامی ایران وبا سلام درود به شهیدان راه که در جبهه های نبرد به شهادت می‌رسند وسلام ودرود به رزمندگان اسلام که بدون هیچ ترسی و واهمه ائی در راه اسلام می‌جنگند.

انا لله و انا الیه راجعون

بار خدایا چگونه زیستن را بیاموز و چگونه مردن را خود خواهم آموخت، مرگ با عزت اگر خونین است، بهتر از زندگی ننگین است، بار خدایا، مرا در راهی که از صمیم قلب انتخاب کردم. آن خدمتگذاری به اسلام و مستضعفین است، موفق بدار.

بار خدایا بعد از جنگیدن در راه تو عفو گناهان شهادت را که آرزوی قلبی من است، نصیبم بگردان. مادرم و برادرانم وخواهرانم وهموطنم و دوستانم سلام علیکم، بنده می‌خواهم تا چند روز دیگر عازم جبهه‌ای بشوم که باید رویاروی کفار جنگید و این آخرین سخن را به هموطنان می‌گویم که امکان دارد، دیگر نتوانم با شما هم صحبت بشوم و این خلاصه‌ای از حرفهای خودم را برای شما دوستان و خواهران و برادرانم بازگو می‌کنم.

ای مردم، مبادا اگر شنیدید که جوانهائی به زور به جبهه می‌روند، باور کنید. مبادا اگر شما شنیدید برادران به خاطر خودنمائی وپول به جبهه می‌روند، باور کنید. شما خودتان دیده‌اید و یا عده‌ای از فرزندانتان به جبهه رفتند. ای منافقان برادران رزمنده به خاطر خودنمائیی و یا... جانشان را در کف دست نمی‌گذارند.

بسیجیان رزمنده، همیشه در سنگر به خاطر خدا و به خاطر ادامه راه حسین و پیروزی جمهوری اسلامی ایران به جبهه می‌روند. بنده در اصل یک سرباز بودم و اسمم به سربازی آمد و برای اینکه ثابت کنم به زور به جبهه نرفتم، در نظام وظیفه اسم نویسی کردم، حالا که خدمت سربازی من تمام شده به نبرد با کفار رفتم تا شاید بتوانم دین خود را نسبت به اسلام ادا کنم. این عزیزان فدای اسلام شدند. امام خمینی (ره).

مادر عزیزم من می‌دانم که غم از دست دادن فرزند برای شما خیلی مشکل است، چون که من پدر ندارم و آخرین فرزند شما بودم اگر چه من بگویم مادر فراموش کن، ولی می‌دانم که برای شما امکان‌پذیر نیست مادرم عمر دنیا کوتاه و زود گذر است، چه بهتر که انسان با خداوند معامله کند و خداوند خودش فرموده که من بهترین معامله‌گر هستم و یا چه بهتر که مرگ انسان در راه خدا باشد، مادر مهربانم از زحماتی که در طول زندگیت برای من کشیدی از شما تشکر می‌کنم و از شما می‌خواهم مرا حلال کنید.

از خداوند بلند مرتبه می خواهم که به شما اجر بدهد، از برادران خود می‌خواهم که در مجلس عزاداری من طوری باشند که هیچ نشان ندهند که این مجلس عزاداری است و خیلی خوب از ملت شهیدپرور پذیرائی کنند و لباس سیاه برتن نپوشید، اگر پوشیدید هدف برای تمام باشد؟ و برایم خرما پخش نکنید، بلکه شیرینی پخش کنید. این را نمی‌شود گفت عزاداری، باید گفت جش عروسی. چون انسان کاری را دوست داشته باشد و برای رضای خدا کاری انجام بدهد و در آن راه به شهادت برسد و یا اینکه آرزوی شهادت وعشق به رسیدن داشته باشد، آن مراسم برایش یک جشن عروسی است.

اگر من لیاقت شهادت را نداشتم و شهید شدم، شما عوض من خدا را شکر کنید. برادران عزیزم شما بجای پدرم هستید از مادر خوب نگهداری کنید من برای او نگران هستم.

برادرم محمدحسین و محمدحسن و علی اکبر از شما می‌خواهم که طوری باشید که منافقان نفهمند از اینکه برادرتان شهید شده است بر دهان منافقان مشتی بزنید که از جایش بلند نشود و در نماز جماعتها شرکت کنید خواهران مهربانم چند سخن به عنوان آخرین وصیت به شما می‌گویم، اگر خبر شهادت مر به شما رساندند، هیچ گونه ناراحت نباشید. اگر شنیدید، برای رضا خدا گریه کنید، چونکه راهی را انتخاب کردم که در آن اجباری در کار نبود.

این راه، داوطلبانه بود و وقتی گریه می‌کنید، برای حسین و علی‌اکبر و حسن گریه کنید و همچون برای بهشتی و 72تن از یارای پاکش و برای رجائی و باهنر با جسم سوخته‌اش گریه کنید.

خواهرانم از خدا می‌خواهم که زینب‌وار باشید، خواهرانم معصومه و شهربانو و فاطمه شما باید افتخار کنید که برادرتان در راه دینتان به شهادت رسید.

از تمام دوستان و فامیلان و برادران و خواهران و از امت شهیدپرور می‌خواهم که هرچه بدی از من شنیده‌اید از خداوند طلب آمرزش دارم چون یکی از انگیزه‌های من عفو گناهان بود.

همیشه پشتیبان امام باشید و امام را تنها نگذارید و دنباله‌رو ولایت فقیه باشید و هرچه که امام گفت به سخن او گوش بدهید. از برادران و خواهران حزب‌الله می‌خواهم که دعای کمیل و دعای توسل و زیارت عاشقانه نماز جمعه را فراموش نکنید. والسلام خداحافظ شما باشد ببخشید که سر نازنین شما را بدرد آوردم.

کوچک‌تر از همه شما علی اصغر ابوذری

خدایا، خدایا تا انقلاب مهدی حتی کنار مهدی، خمینی را نگهدار

خدایا، خدایا ترا بجان زهرا، رزمندگان ما را پیروزشان بگردان، آمین یا رب العالمین

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار