نماینده ولی فقیه در مازندران مطرح کرد؛

نمایش اخلاق آمریکایی در مناظره انتخاباتی/ جنگ جمعیتی را جدی بگیریم

آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» با اشاره به در پبش بودن انتخابات آمریکا و پخش مناظره‌های نامزدهای انتخاباتی این کشور گفت: آنچه در این مناظره‌ها بیشتر به نمایش گذاشته شد، اخلاق مناظره آمریکایی بود که زشت‌ترین ادبیات را بکار بردند.
کد خبر: ۴۱۹۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸ - 02October 2020

لزوم بازگو کردن واقعیت‌های دفاع مقدس به جامعه/ جنگ جمعیتی را جدی بگیریمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های امروز نماز جمعه مرکز استان با تأکید بر تقوای الهی به ولایت تشریعی و تکوینی پرداخت و بر لزوم توجه به ولایت تکوینی و ستایش‌ نزد خداوند تأکید کرد.

محمدی لائینی با بیان اینکه رزمندگان راست قامتان تاریخ هستند، اظهار داشت: رزمندگان و ملت مومن و انقلابی ایران قابل ستایش و تعریف هستند.

وی بر لزوم بازگو کردن واقعیت‌های انقلاب و دفاع مقدس و جان‌نثاری‌های رزمندگان و آزادگان در جامعه تأکید کرد و ادامه داد: دشمنان درصدد تحریف این واقعیت‌ها هستند و ما وظیفه داریم این ارزش‌ها و فضیلت‌ها را بازگو کنیم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه شاهد جنگ جمعیتی هستیم و شیب خطرناکی را شاهدیم، کاهش زادوولد و فرزندآوری را یک تهدید دانست، گفت: این دو مسئله را باید جدی گرفت و همانند دفاع مقدس به شایستگی مدیریت کرد.

محمدی لائینی در ادامه با اشاره به در پبش بودن انتخابات آمریکا و پخش مناظره‌های نامزدهای انتخاباتی این کشور افزود: آنچه در این مناظره‌ها بیشتر به نمایش گذاشته شد، اخلاق مناظره آمریکایی بود که زشت‌ترین ادبیات را بکار بردند.

امام جمعه ساری با تاکید براینکه مسئولین ما امید و چشم به غرب و آمریکا نداشته باشند، گفت: همه ملت‌های آزاد که قصد دارند نوکر آمریکا و استبکبار نباشند باید در سیاست‌شان به چگونگی برخورد با آنان بیندیشند.

وی یادآور شد: هرکدام از نامزدهای انتخاباتی آمریکا انتخاب شوند برای کشور ما فرقی نخواهد داشت زیرا سیاست و راهی که در پیش می‌گیرد راه عناد و خصمانه علیه کشور ما خواهد بود.

محمدی لائینی در ادامه با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرد: جوانان باید این انقلاب را به تمدن بزرگ اسلامی و ظهور امام زمان (عج) برسانند و برای اینکه به درستی این راه را بشناسند نیازمند شناخت تجربیات نسل گذشته هستند.

وی با اشاره به درپیش بودن اربعین حسینی و ممنوعیت پیاده روی اربعین اظهار داشت: مراسم عزاداری‌ اربعین حسینی باید متناسب با مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شود.

امام جمعه ساری همچنین با گرامیداشت روز جهانی کودک بر محترم شمردن حقوق کودکان تاکید کرد و با بیان اینکه کودکان نباید هدف تحریم، تهدید و جنگ‌های نظامی قرار گیرند، گفت: متأسفانه کسانی که شعار حقوق بشر را سر می‌دهند، در یمن، فلسطین و جاهای دیگر کودک کشی می‌کنند و به کودک کش‌ها بها می‌دهند.

محمدی لائینی افزود: کرونا را باید جدی بگیریم و تنها راه مهار و کاهش کرونا رعایت دستورالعمل‌ها توسط مردم است.

وی ادامه داد: ۵۴ درصد مردم استان در حال حاضر از ماسک استفاده می‌کنند و مساجد و حسینیه‌ها رتبه اول رعایت مسائل بهداشتی را دارا هستند.

محمدی لائینی همچنین به سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به مازندران اشاره کرد و ادامه داد: مازندران علاوه بر سرسبزی و خدمات ارائه شده طی ۴۰ سال اخیر دارای مشکلاتی دز زمینه‌های مهتلف از جمله کشاورزی، صنعت و گردشگری است.

وی با اظهار اینکه در استان مازندران صنایع تبدیلی نداریم و قابلیت‌های فراوانی نیز در حوزه کشاورزی و باغی وجود دارد و قدرت صادرات نداریم، پسماند، تخریب منابع طبیعی، جنگل و مسائل زیست محیطی را از تهدیدها برشمرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار