مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

تولیدات ادبی و هنری باید پاسخگوی نیاز گروه‌های سنی مختلف باشد

سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» با تاکید بر تولید آثار ادبی و هنری با محتوای غنی، گفت : این‌گونه تولیدات ما باید پاسخگوی سئوالات نسل جوان امروزی و آیندگان و متناسب با نیاز همه گروه‌های سنی و اقشار مختلف باشند و بدون تحریف در اختیار مخاطبین قرار بگیرند.
کد خبر: ۴۱۹۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲ - 02October 2020

تولیدات ادبی و هنری باید پاسخگوی نیاز گروه‍‌های سنی مختلف باشد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در جلسه ساماندهی شورای ممیزی کتب ادبیات دفاع مقدس و مقاومت لرستان، اظهار داشت: در تولید آثار فرهنگی به‌ویژه کتاب نیازمند یک وحدت و همگرایی هستیم و باید  از جزیره‌ای عمل کردن  اجتناب کنیم.

وی با تاکید بر تولید آثار ادبی و هنری با محتوای غنی افزود:  این‌گونه تولیدات ما باید پاسخگوی سئوالات نسل جوان امروزی و آیندگان  و متناسب با نیاز همه گروه‌های سنی و اقشار مختلف باشند و بدون تحریف در اختیار مخاطبین قرار بگیرند.

سرهنگ رشیدی گفت: وقتی که راجع به حوادث و ادوار تاریخی  مختلف مطالعه می‌کنیم، اگر در جایی خوب ثبت نشده باشد تاریخ دچار فراموشی و تحریف می‌شود که مقام معظم رهبری بارها در سخنان خود این مسائل را گوش زد کرده است.

  مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به لزوم مستند سازی خاطرات دفاع مقدس، به سخن مقام معظم رهبری در این خصوص که فرموده اند :«رزم یک  رزمنده تمام نمی‌شود تا زمانی که خاطراتش را مکتوب نکند» اشاره کرد ومتذکر شد: هدف ما از تشکیل شورای ممیزی کمک کردن به نویسندگان در تولید آثار با کیفیت بالا است.

وی به جلسات شورای نظارت بر نشر و تالیف ادار کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان اشاره کرد و افزود: از اداره کل ارشاد اسلامی تقاضا داریم یک نماینده تام الاختیار  جهت حضور در این جلسات به اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان معرفی نمایند.

رشیدی با اشاره به تهیه بانک اطلاعات کتب دفاع مقدس در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، تصریح کرد: تا کنون 195 عنوان کتاب منتشر شده حوزه دفاع مقدس لرستان،  توسط معاونت ادبیات این اداره کل گردآوری شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان بر لزوم کارشناسی فیلم و مستندات حوزه دفاع مقدس قبل از اکران و پخش تاکید کرد و گفت: اینگونه آثار باید توسط کارشناسان نظامی کارشناسی شوند .

وی به افتتاح باغ موزه دفاع مقدس لرستان در آینده نزدیک اشاره کرد و خاطر نشان کرد: همه آثار تولیدی حوزه دفاع مقدس در گالری‌های باغ موزه  نگهداری و ارائه خواهند شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار