همراهی شهدا با عزاداران حسینی در مسیر اربعین+ تصاویر

مسیر پیاده‌روی اربعین در عراق فرصت مناسبی برای نمایش دستاورد‌های جهان اسلامی و معرفی جهادگران و مبارزان در راه خداست.
کد خبر: ۴۱۹۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۳ - 05October 2020

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، چند هفته‌ای است که پیاده روی اربعین از شهر‌های عراق به سمت کربلای معلی آغاز شده است و دلباختگان حسینی در این کشور از هر سو خود را به سیل مشتاقان اباعبدالله می‌رسانند.

سال‌هاست زیارت پیاده اربعین به یک رسم تبدیل شده و با فراهم شدن امکانات روابط حسنه دو ملت ایران و عراق جمعیت زیادی از زائران ایرانی در این پیاده روی شرکت می‌کنند که البته امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان حضور ایرانی‌ها در کشور عراق وجود ندارد.

در سال‌های گذشته که کشور عراق درگیر مبارزه با نیرو‌های تکفیری و داعش بود تعدادی از جوانان ایرانی برای دفاع از حرم‌های مطهر اهل بیت (ع) در این دفاع شرکت و جان خود را فدا کردند. شهید محمدهادی ذوالفقاری، شهید مهدی نوروزی، شهید حمیدرضا زمانی و فرمانده شهید حمید تقوی‌فر از جمله ده‌ها شهید ایرانی به شهادت رسیده در خاک عراق هستند.

مواکب دایر شده در طول مسیر پیاده روی اربعین سعی می‌کنند تا علاوه بر خدمات رسانی به زائران حسینی حامل پیامی معنوی و حماسی باشند، در این بین برخی موکب‌ها به موضوع شهدا و جهاد در مقابل داعش پرداخته‌اند و با نصب تصاویری از شهدا یاد و نام آنان را در این مسیر زنده نگاه داشته‌اند. همچنین عمود‌های مسیر پیاده روی نجف به کربلا نیز هر سال مزین به تصویری از شهدای مبارزه با داعش شده است که در این میان تصاویری از شهدای ایرانی به شهادت رسیده در عراق به چشم می‌‎خورد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار