رونمایی از بسته فیلم‌های اربعینی سازمان اوج با شش مستند

همزمان با نزدیک شدن به ایام اربعینی حسینی، سازمان هنری رسانه‌ای خود از جدیدترین بسته فیلم‌های موضوعی خود با محوریت مراسم معنوی پیاده‌روی اربعین رونمایی کرد.
کد خبر: ۴۲۰۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷ - 05October 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، ششمین بسته آثار موضوعی سازمان اوج اختصاص به رونمایی شش فیلم مستند ميهمان، پیشکش ایرانی، لیوان بین‌الرحمین، روز چهلم، از کاراکاس تا کربلا و نعره حیدری دارد که به مناسبت فرارسیدن اربعین شهادت سید و سالار شهیدان در سامانه‌های اشتراک‌گذاری فیلم رونمایی و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

ميهمان

مستند «میهمان» به کارگردانی مسعود دهنوی و تهیه‌کنندگی احمد شفیعی؛ در مدت زمان 23 دقیقه به گونه اي شاعرانه به صورت موازي رسيدن زائران به مرز مهران و آماده شدن براي پياده روي تا رسيدن به كربلا و حرم اباعبدالله را با اتفاقات برزخ تا بهشت روايت مي‌كند.

پیشکش ایرانی

مستند «پیشکش ایرانی» به کارگردانی مجتبی رضوانی و تهیه‌کنندگی مرکز ماوا؛ در مدت زمان 34 دقیقه روایتی از گروه سرود خيرالاحباب است که با حضور در ميان موكب داران عراقی در مراسم اربعين حسينی در طول مسير نجف تا كربلا اقدام به اجرای سرود به زبان عربی می‌کنند.

لیوان بین‌الرحمین

مستند کوتاه داستانی «لیوان بین‎‌الرحمین» به کارگردانی فرج صالحی و تهیه‎‌کنندگی احمد شفیعی؛ داستان يک ليوان شيشه‌ايست كه دوست دارد در موكب باشد و زائران از او استفاده كنند، ولی در اثر حادثه ای می‌شكند و باقی ماجرا برايش اتفاق می‌افتد.

روز چهلم

مستند «روز چهلم» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی روح‌الله اسدی کیادهی در مدت زمان 52 دقیقه ساخته شده و داستان افرادی است كه از آمريكای لاتين در راهپيمايی اربعين شركت و پس از بازگشت از این سفر معنوی خاطرات خود را بازگو می‌كنند.

از کاراکاس تا کربلا

مستند «روز چاز کاراکاس تا کربلا» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی روح‌الله اسدی کیادهی در مدت زمان 42 دقیقه ساخته شده و روایت ديپلمات ونزوئلايی است كه به برای شرکت در راهپيمايی اربعين به کشور عراق می‌آيد و در حين سفر تجربيات خودش را از اين سفر بازگو می‌كند.

رونمایی از بسته فیلم‌های اربعینی سازمان اوج با 6 مستند

نعره حیدری

مستند «نعره حیدری» به کارگردانی علی مومنی و تهیه‌کنندگی محمد سامان روایتی است از حضور زائران پاکستانی برای حضور در راهپیمایی اربعین؛ هر ساله چند هزار زائر پاكستانی در ايام اربعين حسيني با مشقت تمام و با همه سختي و مرارت پيش رو از شهرهايی مانند كويته، هرات و ... دو تا چهار هزار كيلومتر را طی می‌كنند تا به مرز ايران و پاكستان در ميرجاوه سيستان و بلوچستان برسند و از آن جا به سمت كربلاي حسينی حركت كنند. با توجه به جمعيت زياد زوار، نيروهای مردمی امكانات رفاهی‌ای را در مرز ميرجاوه در نظر گرفته‌اند و به استقبال از اين زوار می‌پردازند. اين مستند كوشش می‌كند تا بخشی از اين ماجرا را روايت كند؛ روايت دل دادگی زوار پاكستانی براي زيارت سيد الشهدا از يک سو و خادمانی كه می‌توانستند در اين ايام در مسير اربعين گام بردارند اما خدمت به زوار حسينی را دقيقا در آن سوی كشورمان برگزيدند.

براساس این گزارش، سازمان هنری رسانه‌ای اوج پیش از این نیز اقدام به عرضه پنج مجموعه آثار مناسبتی با محوریت مستندهای مطالبه‌گر، روحانیون برجسته، آثار محرمی، مجموعه مستندهای دفاع مقدس و فیلم‌های کوتاه دفاع مقدسی کرده بود و بسته مستندهای اربعینی ششمین بسته آثار موضوعی اوج در ماه‌های اخیر است که در فضای وی‌او‌دی عرضه اینترنتی شده ‌است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار