معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی خبر داد

رقابت 662 دانش‌آموز شاهد و ایثارگر در المپیاد علمی دانش‌آموزی شاهد و ایثارگر خراسان رضوی

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: در دومین دوره از المپیاد علمی دانش‌آموزی شاهد و ایثارگر خراسان رضوی 662 دانش‌آموز دختر و پسر در استان به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.
کد خبر: ۴۲۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۷ - 26February 2015

رقابت 662 دانش‌آموز شاهد و ایثارگر در المپیاد علمی دانش‌آموزی شاهد و ایثارگر خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی،سید مجید حسینی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ارتباط با برگزاری دومین المپیاد علمی دانشآموزی شاهد و ایثارگر مقاطع دوم و سوم متوسطه استان گفت: مرحله استانی المپیاد علمی دانشآموزی شاهد و ایثارگر برای انتخاب رتبههای کشوری 14 اسفندماه امسال در مشهد مقدس و پنج شهرستان نیشابور، تربتحیدریه، تربتجام، قوچان و سبزوار برگزار میشود.

حسینی تصریح کرد: این دوره از المپیاد علمی دانشآموزی همزمان با پنج مرکز آزمون استان از ساعت 9 صبح در مشهد مقدس به میزبانی بنیاد منطقه 3 و در دبیرستان شاهد قفلی برگزار میشود.

وی افزود: در این دوره از مسابقات 662 دانشآموز دختر و پسر با شرط حداقل معدل 15 شرکت میکنند و این تعداد شرکتکننده نسبت به سال گذشته با رشدی 30 درصدی همراه بوده است.

حسینی از حضور 417 دانشآموز دختر و 245 دانشآموز پسر در این مسابقات خبر داد و خاطرنشان کرد: دانشآموزان منتخب در این دوره از المپیاد علمی دانشآموزی از 33 دبیرستان در سطح استان انتخابشدهاند و در این مراسم درمجموع 131 نفر در رشته ریاضی، 388 نفر در رشته تجربی، 143 نفر نیز در رشته انسانی شرکت میکنند.

معاون فرهنگی بنیاد خراسان رضوی عنوان کرد: از 662 دانشآموز شرکتکننده 309 نفر در پایه دوم متوسطه و 353 نفر در پایه سوم متوسطه هستند و این تعداد از 360 مدرسه شاهد، 85 مدرسه دولتی، 16 نفر از مدارس نمونه دولتی، 14 نفر از مدارس غیردولتی، 40 نفر از استعدادهای درخشان و یک نفر از هیئتامنایی است.

وی اظهار داشت: نفرات برتر این دوره از المپیاد علمی دانشآموزی پس از کسب نمرات برتر انتخاب و به مرحله کشوری راه خواهند یافت. این مسابقات با همکاری بسیار مطلوب اداره امور شاهد و ایثارگر و روسای نواحی و مناطق اداره کل آموزشوپرورش خراسان رضوی انجام میشود.

لازم به ذکر است دوره کشوری این المپیاد علمی دانشآموزی تابستان سال آینده در تهران برگزار میشود.

نظر شما
پربیننده ها