معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی خبر داد

رقابت 662 دانش‌آموز شاهد و ایثارگر در المپیاد علمی دانش‌آموزی شاهد و ایثارگر خراسان رضوی

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: در دومین دوره از المپیاد علمی دانش‌آموزی شاهد و ایثارگر خراسان رضوی 662 دانش‌آموز دختر و پسر در استان به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.
کد خبر: ۴۲۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۷ - 26February 2015

رقابت 662 دانش‌آموز شاهد و ایثارگر در المپیاد علمی دانش‌آموزی شاهد و ایثارگر خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی،سید مجید حسینی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ارتباط با برگزاری دومین المپیاد علمی دانشآموزی شاهد و ایثارگر مقاطع دوم و سوم متوسطه استان گفت: مرحله استانی المپیاد علمی دانشآموزی شاهد و ایثارگر برای انتخاب رتبههای کشوری 14 اسفندماه امسال در مشهد مقدس و پنج شهرستان نیشابور، تربتحیدریه، تربتجام، قوچان و سبزوار برگزار میشود.

حسینی تصریح کرد: این دوره از المپیاد علمی دانشآموزی همزمان با پنج مرکز آزمون استان از ساعت 9 صبح در مشهد مقدس به میزبانی بنیاد منطقه 3 و در دبیرستان شاهد قفلی برگزار میشود.

وی افزود: در این دوره از مسابقات 662 دانشآموز دختر و پسر با شرط حداقل معدل 15 شرکت میکنند و این تعداد شرکتکننده نسبت به سال گذشته با رشدی 30 درصدی همراه بوده است.

حسینی از حضور 417 دانشآموز دختر و 245 دانشآموز پسر در این مسابقات خبر داد و خاطرنشان کرد: دانشآموزان منتخب در این دوره از المپیاد علمی دانشآموزی از 33 دبیرستان در سطح استان انتخابشدهاند و در این مراسم درمجموع 131 نفر در رشته ریاضی، 388 نفر در رشته تجربی، 143 نفر نیز در رشته انسانی شرکت میکنند.

معاون فرهنگی بنیاد خراسان رضوی عنوان کرد: از 662 دانشآموز شرکتکننده 309 نفر در پایه دوم متوسطه و 353 نفر در پایه سوم متوسطه هستند و این تعداد از 360 مدرسه شاهد، 85 مدرسه دولتی، 16 نفر از مدارس نمونه دولتی، 14 نفر از مدارس غیردولتی، 40 نفر از استعدادهای درخشان و یک نفر از هیئتامنایی است.

وی اظهار داشت: نفرات برتر این دوره از المپیاد علمی دانشآموزی پس از کسب نمرات برتر انتخاب و به مرحله کشوری راه خواهند یافت. این مسابقات با همکاری بسیار مطلوب اداره امور شاهد و ایثارگر و روسای نواحی و مناطق اداره کل آموزشوپرورش خراسان رضوی انجام میشود.

لازم به ذکر است دوره کشوری این المپیاد علمی دانشآموزی تابستان سال آینده در تهران برگزار میشود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار