آیت‌الله اعرافی تأکید کرد؛

ضرورت تجلی اخلاق قرآنی در جامعه به پرچم‌داری حوزه

مدیرحوزه‌های علمیه، توجه و پرداختن به رشته علوم و قلمرو و اندیشه قرآنی در همه علوم مانند علوم اسلامی و اجتماعی، اصول و فقه را از رسالت‌های حوزه دانست و گفت: باید شاهد تجلی اخلاق قرآنی در جامعه به پرچم‌داری حوزه باشیم.
کد خبر: ۴۲۰۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۱ - 05October 2020

شهدا راه نورانی قرآن را پرفروغ کردندبه گزارش دفاع‌پرس از قم، آیت‌الله «علیرضا اعرافی» مدیر حوزه‌های علمیه، امروز (دوشنبه) در مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقه تفسیر ویژه طلاب و خانواده‌های آن‌ها که در سالن مرحوم آیت‌الله حائری مرکز مدیریت حوزه برگزار شد، اظهار داشت: طلاب، جوانان و استعداد‌های ممتاز حوزه، باید اصالت نو در عرصه قرآنی برای خود تعریف کنند.

وی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی، نور قرآن و علوم دینی در جهان توسعه پیدا کرده است، افزود: راه نجات جهان، تمسک به قرآن است و برای همین باید به زبان‌های مختلف ترجمه و برای نشر بهتر آن نیز مسابقات بزرگ تفسیری برگزار شود.

مدیر حوزه‌های علمیه بیان کرد: قرآن براساس روایات معتبر حاوی همه هستی است و بعضی از این قواعد در بطن و بعضی در ظواهر آمده است؛ به همین دلیل از جمله رسالت‌های مهم حوزه‌های علمیه این است که باید تفسیر‌های جدید را خلق و آفاق نوین را کشف و به دنیای امروز نشر دهد.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه قرآن نماد اعجاز، سخن و قدرت کلمه است، عنوان کرد: انسان از ظرفیت‌های مختلفی برخوردار است؛ اما با این حال شاید قدرت هیچ نماد انسانی، بالاتر از قدرت کلمه، کلام و سخن نباشد.

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: باید در دانش اصول فقه، باب‌های نو برای قواعد متن قرآنی گشوده شود، قرآن دارای بطونی بی‌نهایت است که از خدا صادر شده و حتی این ظرفیت باید در علم اصول بازنگری شود.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: از دیگر رسالت‌های حوزه، توجه و پرداختن به رشته علوم و قلمرو و اندیشه قرآنی در همه علوم مانند علوم اسلامی و اجتماعی، اصول و فقه است و باید ژشاهد تجلی اخلاق قرآنی در جامعه به پرچم‌داری حوزه باشیم.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: همه ما باید خود را مدیون و وام دار انقلاب اسلامی، شهدای گران‌قدر و امام شهدا بدانیم که راه نورانی قرآن را پر فروغ‌تر کردند و قلمرو‌های قرآنی را به روی ما گشودند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها