روایت دردهای بانوی جانباز سنندجی

«آمنه حسینی» بانوی 51 ساله سنندجی است که در سال 1361 زمانی که ضد انقلاب نتوانست وی را از قدمی که برای این انقلاب گذاشته بود منصرف کند با پرتاب نارنجکی به منزلش یک دست خود و بینایی خود را از دست داد.
کد خبر: ۴۲۰۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱ - 06October 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‎پرس از کردستان، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، زنان این سرزمین همچون مردان دلاور ایران زمین نیاسوده بودند و خستگی مبارزه طولانی علیه رژیم پهلوی را از تن بیرون نکرده بودند که لباس تکلیف برتن کردند تا برای دفاع از آنچه که برایش انقلاب کرده بودند یکبار دیگر به میدان آمدند و از خاک و ناموس خود دفاع کردند.

دفاع مقدسی که هشت سال طول کشید و رشادت و شهادت همراهش بود و فداکاری زنان در این عرصه گسترده و قابل ستایش است. هر چند احصاء و جمع آوری همه آن ایثارگری‌ها ممکن نیست اما می توان برای نرسیدن به فراموشی، یادآوری کرد.

روایتی از دردهای یک بانوی جانباز 70 درصد/ با این سهم خود از انقلاب راضی هستم

روایتی از دردهای یک بانوی جانباز 70 درصد

آمنه حسینی بانوی 51 ساله سنندجی است که فقط به خاطر دفاع از این نظام و جمهوری اسلامی ایران مورد نفرت ضد انقلاب قرار گرفت و با نامردی تمام ماده منفجره‌ای را به خانه‌شان پرتاب کردند و باعث شد که بینایی خود را 90 درصد از دست داد و یکی از دستانش قطع شد و چندین سال است که با دست مصنوعی به زندگی ادامه می دهد.

وی در گفت‌گو با خبرنگار دفاع‎پرس در کردستان با بیان اینکه جانبازان ما در طول هشت سال دفاع مقدس بدون شک بعد از شهدا، در رتبه و مقام برتر حوزه دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی هستند، اظهار داشت: این جانبازان و یادگاران دوران مقاومت هستند که با تحمل رنج ها و سختی هایی که بر جسم و روانشان وارد شده هنوز همان مرارت‌های جنگ را با خود می‌کشند.

حسینی گفت: من در زمانی که دانش آموز ابتدایی بودم به کارهای فرهنگی و هنری علاقمند شدم و به همین دلیل هم در دوره راهنمایی به عنوان مجری برنامه کودک شبکه استانی کردستان در سال 1359 که آن زمان تنها روزهای جمعه برنامه داشت، مشغول به کار شدم.

این هنرمند جانباز کردستانی عنوان کرد: بعد از شروع به کار و به دلیل اینکه در زمان هشت سال دفاع مقدس قرار داشتیم، رویکرد برنامه های به همین سمت و سو بود و من چندین نوبت از سوی گروهک های ضد انقلاب تهدید شدم.

روایتی از دردهای یک بانوی جانباز 70 درصد/ با این سهم خود از انقلاب راضی هستم

وی به زمان مجروحیت خود اشاره کرد و افزود: روز 21 خرداد سال 1361 نزدیک غروب آفتاب بودم که از پنجره اتاق یک بسته به داخل پرتاب شد و بعد از چند ثانیه این بسته منفجر شد و من در همین لحظه دست راستم قطع شد و بینایی ام را نیز از دست دادم.

حسینی به روند درمان خود و چندین عمل جراحی اشاره کرد و گفت: به هر حال بعد از چندین سال من با کمک پزشکان بخشی از بینایی ام را به دست آوردم و بعد از آن درسم را ادامه داده و امروز دارای مدرک کارشناسی ارشد هستم.

روایتی از دردهای یک بانوی جانباز 70 درصد/ با این سهم خود از انقلاب راضی هستم

وی تصریح کرد: سال 1372 ازدواج کرده و تشکیل خانواده دادم و خوشحالم که همسرم نیز روشندل هستند و امروز ثمره این ازدوج دو دختر هستند و خداوند متعال را شاکر هستم که امروز در امنیت و آرامش زندگی می کنم.

در جریان برگزاری این نشست همسر هنرمند جانباز آمنه حسینی که دارای دکترای فلسفه و مشاور استاندار در زمینه معلولان است هم در سخنانی از حضور فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان تقدیر کرد و گفت: من همواره قدردان کمک‌ها و حمایت‌های همسرم هستم و بدون شک اگر حمایت‌های وی نبود هیچ وقت من در زمینه کاری و تحصیلی نمی‌توانستم موفق باشم.

روایتی از دردهای یک بانوی جانباز 70 درصد/ با این سهم خود از انقلاب راضی هستم

23 نفر از بانوان کُردستانی جانباز بالای 70 درصد هستند

«بتول سرکانی» مسئول بسیج جامعه زنان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در استان اظهار داشت: در طول شبانه روز وقتی به زندگی یک جانباز انقلاب اسلامی و یا جانباز دفاع مقدس نگاه می کنیم می بینیم که همه آنان دچار آلام است و این مشکلات نه تنها برای آنها بلکه برای خانواده و اطرافیانشان هم وجود دارد.

وی گفت: ما به عنوان یک انسان سالم اگر عضوی از بدنمان دچار آسیب شود و به درد بیاید زجری بر تن و روحمان می‌نشیند ولی حالا این درد و زخم را بر تن جانبازانی تصور کنید که بار این درد را برای حفظ ارزش ها و زنده نگه داشتن سیره و رفتار و منش اهل بیت (ع) به خصوص حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و حضرت ابولفضل العباس (ع) با دل جان تحمل می کنند حتی بسیاری از این جانبازان در طول شبانه روز آسایشی از خواب، تفریح، خوشی هایی که برای خیلی ها وجود دارد، ندارند.

این مسئول با اشاره به اینکه در استان کردستان یک هزار و 29 تن از زنان نیز در دوران انقلاب و همچنین در دوران دفاع مقدس به درجه جانبازی نائل شده‌اند، بیان داشت: 23 نفر از این بانوان که بیشترینشان مربوط به شهرستان سنندج است جانباز بالای 70 درصد هستند لذا ما باید از این جانبازان و خانواده هایشان قدردانی کنیم و این دیدارها و قدردانی ها فقط معطوف به روز جانباز نباشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار