معاون صدای رسانه ملی عنوان کرد؛

نقش مهم رادیو اربعین در اتصال معنوی مردم با پیاده‌روی اربعین

«حمید شاه‌آبادی» گفت: رادیو اربعین نقش مهمی در اتصال معنوی مردم با مسئله پیاده‌روی اربعین داشته است؛ هر چند دل‌های پاک بی‌واسطه متصل می‌شوند؛ اما تاثیر رادیو اربعین را هم نمی‌توان انکار کرد.
کد خبر: ۴۲۰۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۱ - 06October 2020

نقش مهم رادیو اربعین در اتصال معنوی مردم با پیاده‌روی اربعینبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «حمید شاه‌آبادی» معاون صدای رسانه ملی در گفتگو با رادیو اربعین، با بیان این‌که امسال شاهد فعالیت رادیو اربعین در ششمین سال متوالی هستیم، اظهار داشت: انتظار برای رسیدن ایام اربعین، برای کسانی که این مسیر را یک‌بار طی کرده‌اند و در قطعه‌ای از بهشت راه رفته‌اند، بسیار زیباست و این‌جاست که جایگاه رادیو اربعین را به‌ویژه در چنین شرایطی، بهتر درک می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تلاش شده است تا هر ساله بر جایگاه و وزن رادیو اربعین در بین دیگر شبکه‌ها افزوده شود، گفت: این رادیو نقش مهمی در اتصال معنوی مردم با مسئله پیاده‌روی اربعین داشته است؛ هر چند دل‌های پاک بی‌واسطه متصل می‌شوند؛ اما تاثیر رادیو اربعین را هم نمی‌توان انکار کرد.

معاون صدای رسانه ملی ادامه داد: تدابیر مهمی برای تداوم فعالیت رادیو اربعین اندیشیده شده است، رویکرد این رادیو در سال گذشته بیشتر جنبه اطلاع‌رسانی و تعمیق روحیه حماسی داشت؛ چراکه سه میلیون ایرانی در مسیر نجف تا کربلا بودند؛ ولی امسال چنین شرایطی را نداریم؛ بنابراین باید با هنرمندی تمام، این حافظه زیبای تاریخی را با استفاده از زبان صوت یادآوری کنیم؛ رویکرد‌ها تغییر کرده و نگاهی معرفتی و حماسی‌تر جایگزین آن شده است.

شاه‌آبادی با اشاره به پویش زیارت از منزل که به‌عنوان تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم بستر این امر را به‌خوبی فراهم کنیم؛ رادیو اربعین درواقع بار دیگر متولد شده و مسیری متفاوت را در پیش گرفته است؛ البته از گنجینه داشته‌های قبلی هم به‌خوبی استفاده خواهد کرد.

معاون صدای رسانه ملی عنوان کرد: رادیو اربعین یک موکب رسانه‌ای است؛ بنابراین در کنار شنیدن، دیدن آن هم لذت‌بخش است و بر این اساس پخش تصویری و ۲۴ ساعته رادیو اربعین که یک تجربه موفق بود، راه‌اندازی شد.

وی افزود: روز اربعین، ساعت ۱۰ برای قرائت زیارت اربعین آماده می‌شویم و از همه مردم هم می‌خواهیم برای رفع کشور از گرفتاری‌ها به‌ویژه شیوع کرونا دعا کنند و بهترین‌ها را برای این مرز و بوم از خداوند بخواهند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار