سرلشکر «محسن رضایی» در مراسم گرامیداشت شهید «حسین همدانی»:

ایران در دفاع مقدس برای نخستین‌بار روی پای خود ایستاد/ تفسیر ناب ولایت را باید در «حسین همدانی» و «قاسم سلیمانی» دید

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس با بیان اینکه تفسیر ناب ولایت را باید در شهیدان «حسین همدانی» و «قاسم سلیمانی» دید، گفت: ایران اسلامی با اقتدار روی پای خود ایستاده و این امتیاز از ثمرات مکتب ولایت است.
کد خبر: ۴۲۰۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۳ - 07October 2020

کارنامه شهدای استان همدان عجیب و قابل توجه استبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محسن رضایی» فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس، امشب (چهارشنبه) در مراسم گرامی‌داشت پنجمین سالگرد شهادت حاج حسین همدانی که در حسینیه امام خمینی (ره) همدان برگزار شد، با بیان اینکه کارنامه شهدای استان همدان عجیب و قابل توجه است، اظهار داشت: همدان دارالمجاهدین و شهر علمای برجسته ایران است.

وی با بیان اینکه نقش همدان در ایران اسلامی، چه در عرصه علم و فرهنگ و دین و چه در حوزه دفاع از کشور، حائز اهمیت است، افزود: شهدای بزرگی چون شهید همدانی، سردار سلگی، شهید حاجی‌بابایی، علی چیت‌ساز، حسن صوفی، شهید قهاری سعید و شهدای مدافع حرم در این شهر آرمیده‌اند.

وی با اشاره به اصل مهم ولایت در کشور، آن را عامل موفقیت‌ها و پیشرفت‌ها عنوان کرد و افزود: سردار همدانی یکی از میوه‌های ولایت بود که با مجاهدت و ایثار خود اتفاقات بزرگی را رقم زد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس، با بیان اینکه فرماندهان و رزمندگان ایران اسلامی در شرایطی که تمام استکبار علیه آن‌ها فعالیت می‌کردند، با سبک جدیدی شهرهای ایران را یکی از پس از دیگری آزاد کردند، گفت: یکی از افراد تأثیرگذار در آن دوران سردار همدانی بود که افتخارات بسیاری را خلق کرد.

وی با بیان اینکه سردار همدانی تنها فرماندهی است که در چهار استان، بر چهار لشکر فرماندهی کرده است؛ گفت: سردار مرتضی قربانی سه لشکر را مدیریت کرده؛ اما سردار همدانی امتیاز فرماندهی بر چهار لشکر را در کارنامه خود دارد.

سرلشکر رضایی با بیان اینکه سردار همدانی اواخر عمر خود آرامش نداشت و بی‌تابی می‌کرد و به همین علت وارد صحنه دفاع از حرم شد و مدافعان حرم پیوست، گفت: سردار همدانی بعد از سردار سلیمانی، شخصیت دوم جبهه مقاومت شد و فرماندهی جبهه‌های سوریه را برعهده داشت.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس، با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید مهدی باکری، احمد متوسلیان، شهید همت و مواردی از این دست، دریای عظیمی از انسان‌ها را ساختند، گفت: در دوران دفاع مقدس برای نخستین‌بار ایران روی پای خود ایستاد.

وی با طرح این سوال که چرا آمریکا اگر غلطی کند، سیلی می‌خورد، ادامه داد: ایران تمام قد روی پای خود ایستاده و اگر کسی مقابل آن قد علم کند، سیلی خواهد خورد.

سرلشکر رضایی با بیان اینکه رویدادی در ایران شکل گرفته که منشأ رشد جوانان و بالندگی ایران و افتخارات بزرگ شده که این رویداد همان ولایت است، گفت: این معجزه الهی باید امروز بیش از گذشته مورد توجه باشد و یک بار دیگر ولایت را بازخوانی کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیوستگی و پیوند و درهم‌تنیدگی را معنای ولایت برشمرد و با بیان اینکه ولایت معنای وحدت و اتحاد در راه هدف را تداعی می‌کند، گفت: اگر معنای ولایت این است، چرا باید در جامعه ما تفرقه باشد و چرا باید حرکت برای خدا نباشد و چرا باید دست در دست هم ندهیم و کشور را درست نکنیم؟

وی با بیان اینکه در دوران جنگ تحمیلی رزمندگان آن‌چنان برادرانه در راه خدا می‌جنگیدند که سدی غیرقابل شکست ایجاد می‌شد، گفت: وقتی تفسیرهای مختلفی از موضوع ولایت عنوان می‌شود، اتحاد و با هم بودن به وجود نمی‌آید.

سرلشکر رضایی با تاکید بر اینکه تفسیر ناب ولایت را باید در حسین همدانی و قاسم سلیمانی دید، گفت: برای باهم بودن باید تکلیف‌مان را بدانیم.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس، با بیان اینکه در جبهه‌های دفاع مقدس به دنبال نتیجه نبودیم بلکه به تکلیف عمل می‌کردیم و نتیجه هر آنچه خدا می‌خواست بود، گفت: البته تکلیف ما با عقلانیت همراه بود.

وی ادامه داد: اخلاق اسلامی از ولایت جدا نیست و دین خدا، ولی و هادی جامعه باید مورد توجه باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه اگر دین خدا را عمل کنیم و گوش به فرمان ولی باشیم بر روی زمین هیچ مشکلی نمی‌تواند ما را شکست دهد، به مسئله تورم و گرانی به وجود آمده اشاره کرد و گفت: ویروس کرونا برای سومین مرتبه اوج گرفته در حالی که اگر همه با هم جمع می‌شدند و دست به دست هم می‌دادند و برادرانه پای کار بودند، نباید شاهد موج دوم و سوم می‌بودیم.

وی با بیان اینکه در موج اول شیوع کرونا همه مردم و مسئولان بسیج‌وارانه پای کار آمدند، گفت: ایران اسلامی با اقتدار روی پای خود ایستاده و این امتیاز از ثمرات مکتب ولایت است.

سرلشکر رضایی با بیان اینکه اگر تفسیر مختلف از ولایت نداشته باشیم و مانند فرماندهان شهید و شهدا همراه هم قدم برداریم، دلیلی ندارد در این کشور مشکل ایجاد شود، گفت: سردار همدانی میوه یک اعتقاد و اندیشه بود و در مسیری که انتخاب کرد دچار تزلزل نشد و به آرزوی دیرینه‌اش که شهادت بود رسید و به سعادت دست یافت.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس، با بیان اینکه آرامش دنیایی سردار همدانی را ناآرام می‌کرد، گفت: ثمره ولایت او را به جایی وصل کرده بود که آرامش این دنیا برایش ناآرامی بود.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار