مدیر فرهنگی هنری وزارت دفاع در دومین محفل سوگنامه شعر اربعینی:

فرهنگ سازمانی وزارت دفاع؛ فرهنگ دفاع مقدس، شهادت طلبی و ایثارگری است

دومین محفل سوگنامه شعر اربعینی با حضور شعرای برجسته کشوری و وزارت دفاع و جمعی از مسئولین به میزبانی سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع برگزار شد.
کد خبر: ۴۲۰۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲ - 08October 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، بابک شهریاری مدیر فرهنگی هنری وزارت دفاع هدف از برگزاری این محفل را ترویج فرهنگ حسینی و انتقال و ارائه ی مطلوب فرهنگ عاشورا و پرچمداری ولایت به آحاد جامعه بویژه نسل جوان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه برای تبیین فرهنگ عاشورا ابزارهای مختلفی وجود دارد گفت: یکی از اقداماتی که از طریق آن می توان مفاهیم حسینی را در جامعه نشر و گسترش داد استفااده از شعر است و در این محفل هدف این بود که پیام امام حسین(ع) منتشر شود به طوریکه گونه های مختلف اشعار، دلها را با اهداف امام حسین آشنا سازد.

شهریاری با بیان اینکه صنعت دفاعی کشور با توسل به ائمه، توکل و معنویت افزایی گره خورده است افزود: ریشه ی فرهنگ وزارت دفاع فرهنگ حسینی است و تلاش می کنیم این فرهنگ و ادبیات به طرق مختلف و برگزاری چنین محافلی حفظ و روز به روز گسترش یابد.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ سازمانی وزارت دفاع فرهنگ دفاع مقدس، شهادت طلبی، جانفشانی و ایثارگری است و متخصصین و مدیران صنعت دفاعی نشان دادند در طول 4 دهه عمر نظام اسلامی با توسل به این فرهنگ با همه دشمنی ها و تحریم ها مقابله کردند و امروز در صنعت دفاعی جلوه هایی از پیشرفت های خیره کننده را می بینیم

این محفل با ۷۰ اثر از شاعران شعر آیینی و داوری استاد بیابانکی و بابایی و همچنین قرائت بیانیه توسط دبیر دومین محفل سوگنامه اربعینی به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار