امام جمعه گناوه:

امام حسین (ع) جامعه را از جهالت و گمراهی نجات داد

حجت‌الاسلام «سیدعبدالهادی رکنی حسینی» گفت: حضرت امام حسین (ع) در نهضت خون‌بار عاشورا، جان خود را با یارانش فدا کرد تا جامعه را از جهالت و گمراهی نجات دهد.
کد خبر: ۴۲۰۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰ - 08October 2020

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت‌الاسلام «سید عبدالهادی رکنی حسینی» امام جمعه گناوه، امروز (پنج‌شنبه) در آیین قرائت  زیارت اربعین در مصلای جمعه این شهر، اظهار داشت: زیارت اربعین امام حسین (ع) از زیارت‌نامه‌های معتبری است که برای آن حضرت (ع) نقل و به خواندن آن در روز اربعین سفارش بسیار شده و آموزنده است.

وی گفت: زیارت اربعین  یکی از راه‌های زنده نگهداشتن یاد و خاطره قیام اباعبدالله الحسین (ع) است که آثار تربیتی فراوانی بر روح و جسم زائر، چه در کنار مرقد آن بزرگوار و چه در منزل او دارد و با خواندن آن، ولایت و دوستی خدا را در وجود خود تقویت می‌کند.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه از نکات مهمی که در زیارت‌نامه ذکر شده فلسفه برپایی قیام عاشوراست، افزود: بیستم صفر دارای فضیلت و اعمالی است که مهم‌ترین آن زیارت اربعین است و در روایات تاکید فراوانی توسط ائمه اطهار (ع) بر انجام آن شده است.

وی با تسلیت ایام اربعین حسینی و دهه آخر صفر، گفت: اربعین، چهلمین روز شهادت سرور وسالار شهیدان است که جان خود و یارانش را فدای دین کرد.

رکنی حسینی بیان کرد: حضرت امام حسین (ع) در نهضت خون‌بار عاشورا، جان خود را با یارانش فدا کرد تا جامعه را از جهالت و گمراهی نجات دهد.

امام جمعه گناوه گفت: به‌منظور گرامی‌داشت ایام اربعین و دهه  آخر صفر، برنامه‌های مختلفی به‌صورت مجازی و حضوری در این شهرستان، با رعایت پروتکل های بهداشتی دستورالعمل ابلاغی از سوی ستاد مقابله با کرونا پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار