رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد:

کانون‌های مساجد توسعه کمی و کیفی یافته‌اند

حجت‌الاسلام ارزانی با اشاره به فرارسیدن سالروز فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اهمیت توجه به بچه‌های مسجد و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: امروز به فیض عمل به بیانات معظم‌له کانون‌های مساجد توسعه کمّی و کیفی یافته‌اند.
کد خبر: ۴۲۰۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳ - 09October 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی، مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، به مناسبت فرارسیدن 19 مهرماه، سالروز بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در دیدار با روحانیون خراسان شمالی درباره کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور پیامی صادر کرد.

متن این پیام به این شرح است:

«فِی بُیُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَنْ تُرْفَعَ وَ یُذْکَرَ فِیهَا اسْمُهُ یُسَبِّحُ لَهُ فِیهَا بِالْغُدُوِّ وَالْآصَالِ» (نور، 36)
«ای ملت مسجدهای خودتان را حفظ کنید، این مسجدها را حفظ کنید تا این نهضت به ثمر برسد. خداوند إن‌شاألله این مسجدها را برای ما حفظ کند.» (صحیفه امام خمینی)

«من سفارش می‌کنم که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را فراموش نکنید، البته با همکاری بسیج... این کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را مؤثر کنید، برایش کار کنید، بنشینید فکر کنید، مطالعه کنید و سخنی که متناسب با نیاز آن جوانی است که آنجا حضور پیدا می‌کند فراهم کنید...»

اکنون که در آستانه هشتمین سالگرد بیانات ارزشمند و راه‌گشای مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) درباره اهمیت توجه به بچه‌های مسجد و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور قرار داریم و هنگامی که با بصیرت به نتایج حاصل از توجه به بیانات ارزشمند معظم‌له می‌نگریم، می‌بینیم که پس از گذشت هشت سال از فرمایشات ایشان، این شجره طیبه که با اصلی ثابت رشد و نمو یافته، محکم و استوار در حال رشد روزافزون است. رشدی که هم بن‌مایه قرآن کریم و امام راحل‌مان را در خود دارد و هم پشتیبانی رهبر فرزانه انقلاب را در پی بیانات ارزشمند ایشان، چنان دوام و قوامی در سطح فعالیت و عملکرد کانون‌های مساجد ایجاد کرد که علاوه بر همکاری روزافزون با سازمان بسیج مستضعفین، همکاری و همیاری دیگر نهادهای فرهنگی هنری انقلاب اسلامی را در خود جای داده؛ از سازمان بهزیستی تا بنیاد شهید و امور ایثارگران و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گرفته تا حلقه‌های مردم‌نهاد.

امروز به فیض عمل به بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، کودک و نوجوان و جوان، دختر و پسر و مرد و زن، با نظامی‌ خانواده‌محور و با نگاهی تعلیمی و تربیتی و توجه به ساحت مقدس قرآن و عترت، قدم در عرصه فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گذاشته و علاوه بر توسعه کمّی، توسعه کیفی این نهاد ارزشمند را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

ثبت بیش از 25 هزار و 500 باب کانون فرهنگی هنری، جذب بیش از دو میلیون و 355 هزار عضو، تأسیس بیش از 10 هزار باب کتابخانه جوار مساجد و اجرای بیش از یک میلیون و 100 هزار فعالیت فرهنگی هنری، تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های این کانونهای فرهنگی هنری مساجد می‌باشد.

اینجانب ضمن تبریک فراررسیدن این روز ارزشمند به بچه‌های مسجد و خادمان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور؛ امید دارم با عمل به منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و با پشتوانه الهی- مردمی، بتوانیم با حداکثر ظرفیت از فعالیت‌های ویژه کانون‌های فرهنگی هنری پشتیبانی و حمایت ویژه نماییم و شاهد تأسیس کانون‌ فرهنگی هنری مسجد، در جوار یکایک مساجد کشور عزیزمان، ایرانِ اسلامی باشیم؛ ان‌شاءالله.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها