نماینده ولی فقیه در مازندران:

فریب لبخند آمریکا را نخوریم/ با شناخت گذشته برای آینده کشور تصمیم بگیریم

آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» با بیان اینکه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بهترین آمریکاشناس بوده و هستند، گفت: آمریکا بدعهدی کرده و لایحه‌هایی را به ما تحمیل کرد، و اینها را باید بدانیم تا امروز با لبخند آمریکا فریب نخوریم.
کد خبر: ۴۲۰۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵ - 09October 2020

فریب لبخند آمریکا را نخوریم/ با شناخت گذشته برای آینده کشور تصمیم بگیریمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های امروز نماز جمعه مرکز استان با تسلیت اربعین حسینی و بیان اینکه مردم امسال زیارت اربعین از راه دور را قرائت کردند، اظهار داشت: تقوا و پرهیزگاری از خصوصیات عزاداران حسینی است و این رفتار مورد پسند امام حسین (ع) است.

وی با بیان اینکه عده‌ای بی‌تقوا امام حسین را به شهادت رساندند، افزود: کسانی که به یاری امام حسین رفتند باتقوا بودند و کسب تقوا و زندگی بر محور تقوا مهم است.

محمدی لائینی ادامه داد: خدا منتهای حمد است و ستایش موجودات شایسته حمد و خدمتگزاران شایسته حمد، ستایش برای کمال و جمال انسان‌ها و خوبی‌ها همان ستایش خداست و ستایش خدا بزرگترین عبادت است.

امام جمعه ساری افزود: بزرگداشت اربعین حسینی متناسب با شرایط موجود کشور خوب انجام شد و مردم و مومنین دستورالعمل‌ها را رعایت کردند.

وی با بیان اینکه مردم باید صد در صد دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند، افزود: بیشترین رعایت‌ها در مساجد و هیئت‌ها و کمترین آن در رستوران‌ها بود.

محمدی لائینی با اشاره به اینکه در دهه آخر صفر و آستانه رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام رضا (ع) و امام مجتبی (ع) قرار داریم، گفت: باید با همین شرایط مراسم و برنامه‌ها را داشته باشیم.

وی با اشاره به در پیش بودن دهه وقف، وقف را یکی از راهبردهای اساسی، اجتماعی، اقتصادی فرهنگی دانست و گفت: باید وقف را خیلی جدی بگیریم و بخشی از سرمایه خود را برای همیشه در اختیار جریان حق و حقیقت قرار بدهیم.

امام جمعه ساری با اشاره به مناسبت روز جهانی نابینایان اظهار داشت: نابینایان سرشار از استعدادها هستند و نیاز به حمایت و توجه برای شکوفا شدن دارند.

محمدی لائینی ادامه داد: بسیاری از آسیب‌های طبیعی و بلاهایی که انسان‌ها به سر طبیعت می‌آوردند، طبیعت به سر انسان‌ها می‌آورد؛ پس باید با طبیعت مهربان باشیم تا طبیعت با ما مهربان باشد.

وی به جنگ آذربایجان و ارمنستان اشاره کرد و افزود: باید حواس‌مان جمع باشد که دشمنان جنگ را به خانه ما نکشند.

محمدی لائینی به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: سابقه کشور، شخصیت‌ها و دولت‌ها را باید بشناسیم تا بتوانیم تصمیم‌گیری درست برای آینده داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بهترین آمریکاشناس بوده و هستند، گفت: آمریکا بدعهدی کرده و لایحه‌هایی را به ما تحمیل کرد، استثمار و استعمار کرد و اینها را باید بدانیم تا امروز با لبخند آمریکا فریب نخوریم.

محمدی لائینی با بیان اینکه مقام معظم رهبری با شناختی که از آمریکا داشت در آغاز مذاکرات برجام آنها را بدعهد دانست و گفت: اینکه ما به قراردادها عمل کنیم و طرف مقابل از خارج شود نوعی بدعهدی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار