رد خرابکاری و علت امنیتی در وقوع حادثه انفجار ناوچه «کنارک»

دادستان نظامی‌ استان تهران پس از گذشت پنج ماه از حادثه انفجار ناوچه کنارک ابعاد جدیدی از این حادثه را تشریح کرد.
کد خبر: ۴۲۰۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴ - 10October 2020

رد خرابکاری و علت امنیتی در وقوع حادثه انفجار ناوچه کنارکبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «غلامعباس ترکی» دادستان نظامی‌ استان تهران درباره حادثه انفجار ناوچه کنارک و به شهادت رسیدن تعدادی از خدمه ناوچه بر اثر این حادثه اظهار داشت: در فردای روز حادثه با اعزام هیأتی از دادسرای نظامی تهران، بازدید‌های میدانی و معاینات و تحقیقات محلی لازم در بندر چابهار و بندرعباس از محدوده اجرای عملیات تمرین دریایی انجام دادیم.

وی با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای این حادثه دلخراش گفت: متأسفانه در این حادثه ۱۹ نفر از خدمه ناوچه بلافاصله پس از اصابت موشک به شهادت رسیدند و تعداد ۱۵ نفر مصدوم شدند.

دادستان نظامی تهران در خصوص علت وقوع این حادثه افزود: با توجه به تأکید فرمانده معظم کل قوا برای روشن شدن ابعاد این حادثه و شناسایی مقصران احتمالی و اقدامات پیشگیرانه برای عدم تکرار این‌گونه حوادث، تحقیقات جامع قضایی و فنی با همکاری هیأت بررسی سانحه ستاد کل نیرو‌های مسلح، نیروی دریایی ارتش و وزارت دفاع صورت گرفته و تدابیر لازم اتخاذ شده است.

وی هرگونه خرابکاری یا دخالت عوامل امنیتی در این حادثه را منتفی دانست و افزود: بر اساس آخرین نتایج تحقیقات و بررسی کارشناسان، عدم رعایت برخی تدابیر ابلاغی و نکات ایمنی از سوی ناوچه حادثه‌دیده و شرایط میدانی، علت اصلی این حادثه بوده است.

دادستان نظامی استان تهران گفت: به قصور و تقصیر‌ها در این زمینه در حال رسیدگی هستیم و افرادی به‌عنوان متهم احضار شده و اقدامات قضایی انجام شده است.

ترکی گفت: اقدامات ارزشمندی توسط فرمانده کل ارتش و فرمانده نیروی دریایی ارتش برای دلجویی و همدردی از خانواده‌های شهدا و جانبازان انجام شده و تاکنون شکایتی به این مرجع از طرف این خانواده‌های بزرگوار واصل نشده است.

وی در عین حال تصریح کرد: لکن دادسرای نظامی تهران به جهت اینکه حادثه دارای جنبه عمومی است، رأساً به موضوع ورود کرده و به پرونده با جدیت رسیدگی می‌کند.

دادستان نظامی تهران تأکید کرد: خوشبختانه نیرو‌های مسلح در بالاترین سطح آمادگی رزمی و دفاعی قرار دارند و امیدواریم با پیگیری دقیق علل و عوامل وقوع این حادثه و حوادث مشابه و پیشگیری‌های لازم، به ارتقا اقتدار و آمادگی نیرو‌های مسلح عزیزمان کمک کنیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار