یک فعال حوزه تئاتر:

آموزشگاه‌های هنری در شرایطی نابسامان قرار دارند

محمدرضا ایمانیان با اشاره به این که اکثر مراکز آموزشی هنرجویان خود را در مسیر درست قرار نمی‌دهند، گفت: متاسفانه بسیاری از آموزشگاه‌های هنری از نظر امکانات و تجهیزات به استاندارد‌های لازم دست پیدا نکرده‌اند.
کد خبر: ۴۲۱۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸ - 10October 2020

آموزشگاه‌های هنری در شرایطی نابسامان قرار دارندبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، محمدرضا ایمانیان بازیگر تئاتر و مدیر روابط عمومی یکی از آموزشگاه‌های آزاد هنری در برنامه «پرده آخر» رادیو گفت‌وگو اظهار داشت: آموزشگاه‌های آزاد هنری مورد حمایت قرار نمی‌گیرند و در حال حاضر در شرایط نابسامانی قرار دارند.

این فعالِ تئاتر با اشاره به اینکه آموزشگاه‌های مختلف از نظر سخت‌افزاری با مشکلات متعددی مواجه هستند، عنوان کرد: متاسفانه بسیاری از آموزشگاه‌های هنری از نظر امکانات و تجهیزات به استانداردهای لازم دست پیدا نکرده‌اند.

وی افزود: اکثر مراکز آموزشی هنرجویان خود را در مسیر درست قرار نمی‌دهند.

محمدرضا ایمانیان ادامه داد: برخی از هنرجویان تئاتر تصور می‌کنند با گذراندن یک دوره‌ی آموزشی به یک بازیگر کامل مبدل می‌شوند و در تئاترها و فیلم‌های مهم به ایفای نقش می‌پردازند.

وی اضافه کرد: هنرجویان دهه‌ی ۶۰ در ایران با دیدن فیلم‌ها و تئاترهای بسیار خوب به این حرفه روی می‌آوردند، اما هنرجویان امروزی با دیدن فیلم‌ها و سریال‌های نادرست و اشتباهی به عرصه‌ی تئاتر و سینما ورود می‌کنند.

این بازیگر تئاتر افزود: تا زمانی که مکانیزم‌های موجود در حرفه‌ی تئاتر درست نشوند و دیدگاه‌های درست در این حوزه جولان ندهند، وضعیت تئاتر کشور سامان نمی‌گیرد.

وی با اشاره به این که آموزشگاه‌های هنری درگیر امکان اجرا و اکران هستند، عنوان کرد: در بسیاری از مواقع مسئولین برای پاسخگویی به نیازهای مختلف آموزشگاه‌های هنری یک جشنواره را برگزار می‌کنند، در حالی که برگزاری یک یا دو جشنواره نمی‌تواند در طول یک سال تمام نیازها را پوشش دهد.

محمدرضا ایمانیان تاکید کرد: شهرداری‌ها باید از فعالیت‌های فرهنگی و هنری حمایت کنند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار