همزمان با هفته ملی کودک اعلام شد؛

انتشار ۹۰۰ عنوان کتاب کودک توسط «به‌نشر»

مدیرعامل به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) با اعلام اینکه گروه کودک و نوجوان این انتشارات از سال ۱۳۷۷ با عنوان کتاب‌های پروانه فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: در این مدت ۹۰۰ عنوان کتاب فقط ویژه رده سنی کودک توسط این انتشارات منتشر شده است.
کد خبر: ۴۲۱۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶ - 11October 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حسین سعیدی مدیرعامل به‌نشر از انتشار ۹۰۰ عنوان کتاب کودک خبر داد و اظهار داشت: در این مدت در مجموع در دو حوزه کودک و نوجوان بالغ بر هزار و ۶۷ عنوان کتاب با تیراژی بالغ سه میلیون و ۵۰۰ هزار نسخه تنها در چاپ اول منتشر شده است.

وی با بیان اینکه این آمار با لحاظ تجدید چاپ‌های صورت گرفته به بیش از دو هزار و ۵۰۰ عنوان با تیراژی بالای هشت میلیون نسخه می‌رسد، خاطرنشان کرد: آثاری همچون قصه ما مثل شد از محمد میرکیانی، اعترافات غلامان از حمیدرضا شاه‌آبادی، ماه غریب من از مجید ملامحمدی، کبوتر‌ها و آهو‌ها از سید احمد میرزاده و قصه‌های شیرین از زندگی معصومین (ع) از مسلم ناصری جزو پرتیراژترین آثار حوزه کودک و نوجوان این انتشارات هستند.

سعیدی با اشاره به اینکه گروه کودک و نوجوان این انتشارات با بیش از ۲۰۰ مولف و ۱۹۰ تصویرگر همکاری داشته و دارد، اضافه کرد: نویسندگان شاخصی همچون مصطفی خرامان، ابراهیم حسن‌بیگی، حمید رضا شاه‌آبادی، خسروباباخانی، عزت‌الله الوندی، علی محمد مودب، غلامرضا حیدری ابهری، فریباکلهر، کلر ژوبرت، محمدحسین صلواتیان، محمود پوروهاب، محمود حکیمی، مرتضی خسرونژاد، مصطفی رحماندوست، ناصر کشاورز، نقی سلیمانی و محمدرضا سرشار در این انتشارات دارای اثر هستند.

مدیرعامل «به‌نشر» همچنین با اشاره به جوایز پرتعدادی که آثار حوزه کودک و نوجوان این انتشارات طی این سال‌ها در جشنواره‌های مختلف کسب کرده است، گفت: بیش از ۹۰ اثر از کتاب‌های پروانه تاکنون موفق به کسب جایزه شدند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۲ اثر از «به نشر» در سال‌های مختلف به‌عنوان برگزیده کتاب سال جمهوری اسلامی ایران انتخاب شده اند، گفت: کتاب‌های قصه ما مثل شد و کوله پشتی ات کجاست موفق به دریافت این نشان ارزشمند شده اند.

ناشر برگزیده کودک و نوجوان
سعیدی همچنین با اعلام اینکه به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) در سال ۱۳۹۸ به‌عنوان ناشر برگزیده کودک و نوجوان معرفی شد، خاطرنشان کرد: در سال‌های ۹۸ و ۹۹ به‌صورت مستمر دو اثر «باید تو را پیدا کنم» و «هزار و شصت و پانصد» در دوره‌های هفدهم و هجدهم جشنواره قلم زرین برگزیده شدند.

وی ادامه داد: همچنین در سال‌های ۹۷ و ۹۸ حدود ۲۰ عنوان از کتاب‌های کودک و نوجوان این انتشارات در جشنواره‌های مختلفی همچون قلم زرین، ایثار و شهادت (سرخ‌نگاران)، کتاب رشد، سبک زندگی، کتاب سال حوزه، کتاب سال رضوی و کتاب سال عاشورا برگزیده شده اند.

سعیدی در تشریح مهم‌ترین آثار منتشر شده در حوزه کودک این انتشارات که مورد استقبال خانواده ها، کارشناسان و اهالی کتاب کودک قرار گرفته است، از مجموعه‌های قصه ما مثل شد، حکایت‌های کمال و جشن خرگوش‌ها به قلم محمد میرکیانی، مجموعه‌های قصه‌های تخیلی با مفاهیم قرانی و داستان‌های شکر خد از کلر ژوبرت خانم نویسنده فرانسوی الاصل مسلمان مقیم ایران، کبوتر‌ها و آهو‌ها از سید احمد میرزاده، مجموعه قصه‌های حنانه از علی باباجانی، ستاره من از ناصر نادری، مجموعه فرهنگ وقف از محمد مهاجرانی، مجموعه قصه‌های احکام از مرتضی دانشمند، کتاب‌های لالا لالا کبوتر بال داره از علی محمد مودب نام برد.

مدیرعامل «به‌نشر» همچنین از تولید و در دست اقدام بودن آثاری مهمی در حوزه کودک یاد کرد و گفت: مجموعه سلام بر گل نجمه به دبیری مجید ملامحمدی، مجموعه هشتمین ستاره به دبیری ناصر نادری، ۳۶۶ روز با پیامبر عزیزمان از نقی سلیمانی و شهرزاد دختر شرقی از محمدرضا سرشار مهم‌ترین این عناوین را شامل می‌شوند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها